Messze az Airbus gyűjtötte be a legtöbb megrendelést az idei Dubai Airshow-n, ahol a gyártók összesen 509 új repülőgépet adtak el, ebből több mint 400 az európai vállalat típusai közül került ki.
Az Airbus győzelme már a Dubai Airshow első napján eldőlt, az Indigo Partners négy légitársasága összesen 255 A320neo családba tartozó repülőgépre adott le megrendelést, amelyből a Wizz Air 75 A321neo és 27 extra nagy hatótávú A321XLR változatot kap majd.
Az európai gyártó másik nagy megrendelése a Air Lease Corporation (ALC) lízingcégtől érkezett, amely összesen 111 gép vételére szerződött a show második napján, köztük megérkezett az A350F-re szóló első igény, az Airbus az új generációs szélestörzsű típusa cargo-variánsának fő paramétereit a rendezvény előtt tette közzé.
A kisebb megrendeléseket (amelyekről napi összefoglalóinkban írtunk) is beleszámolva az Airbus összesen 404 gép vételéről állapodott meg, ebből 7 A220-100-as, 28 A220-300-as, 20 A320neo, 289 A321neo, 49 A321XLR, 4 A330neo és 7 A350F áruszállító.
A Boeing összesen 78 új repülőgépet értékesített a Dubai Airshow idején, emellett pedig számos kiöregedett utasszállító Boeing 767-es áruszállítóvá alakítására kötött szerződést, például a DHL-lel.
Az amerikai gyártó legnagyobb megrendelése 72 Boeing 737 MAX 8 és MAX 8-200 repülőgépre a show harmadik napján érkezett, egy indiai startup légitársaságtól. Emellett az Emirates két áruszállító 777F-et vásárol, az Air Tanzania egy 787-8 Dreamliner, egy 767-300ERF és két 737 MAX 8 megrendelését jelentett be, amely ugyanakkor korábbi szerződés volt, csak eddig nem nevezték meg a vásárlót.
Szépen teljesített a francia-olasz ATR is, amely 24 példányra szerzett megrendelést, és bejelentette azt is, hogy regionális turbólégcsavaros típusait a továbbfejlesztett Pratt & Whitney Canada PW127XT-M hajtóművekkel szereli fel. Az első ilyen gép egy év múlva, 2022 novemberében áll forgalomba, az új erőforrás üzemanyag-takarékosabb, mérsékeltebbek a karbantartási költségei, valamint 2025-től teljesen SAF-kompatibilis lesz.
Az Embraer a show második napján három, 88 utas szállítására képes E175 megrendeléséről állapodott meg a nigériai Overland Airways-zel, valamint bejelentette, hogy fél éven belül dönthet az E190 és E195 áruszállítóvá alakítási programjának elindításáról, sőt a cég azt sem zárja ki, hogy a kereslet függvényében gyárilag cargo-gépként épülő változatokat is felvegyen a kínálatába.
A Dubai Airshow bővelkedett látványos légi bemutatókban is, itt összegyűjtöttünk a legjobb felvételeket ezekről. A rendezvényt a Flydubai egyik Boeing 737 MAX-gépének áthúzása zárta: