A Qantas után további légitársaságok pártoltak el a Boeingtől, a KLM és a két Transavia ugyanis Airbus A320neo családba tartozó gépekkel cseréli le a kiöregedő Boeing 737-es flottáját. Az Air France-KLM négy áruszállító A350-esre is igényt jelentett be.
Ez lesz az első, hogy a KLM történelme során keskenytörzsű Airbusokat üzemeltet majd.
Az Air France-KLM tájékoztatása szerint 100 darab A320neo családba tartozó gépet vásárolnak, további 60-ra opciós jogot szereztek, a KLM mellett a Transavia holland és francia részlege is üzemelteti majd ezeket.
A rendelésben A320neo és A321neo gépek szerepelnek, az első példányokat 2023-ban kezdik el átvenni.
Emellett négy Airbus A350F vételére és további négy példány opciós jogára vonatkozó szándéknyilatkozatot is aláírtak, ezek a gépek az Air France-hoz kerülnek a rendelés véglegesítése után.
Adatbázisok szerint a KLM 46, a holland Transavia 39, a francia pedig 54 Next Generation sorozatú Boeing 737-est birtokol, ezek összesített átlagos kora mintegy 12 év, de nagy számban vannak köztük ennél idősebbek.
Az Air France-KLM idén kezdte el vizsgálni a KLM és a Transavia flottájának jövőbeni gerincét adó lehetséges új típust, a Boeing a 737 MAX-eket ajánlotta holland partnerének.
Mint arról tegnap beszámoltunk, a Qantas 20 darab nagy hatótávolságú Airbus A321XLR és 20 A220-300-as megrendelési szándékát jelentette be, emellett további 94 repülőgépre opciós jogot szerez, ezt a mennyiséget több mint 10 év alatt hívhatja le.
Ezzel a Qantas is történelme során először üzemeltet majd Airbus keskenytörzsűeket.