Átvette 28. és egyben utolsó 747-8F áruszállító óriásgépét a UPS, a Boeing már csak négy példányt készít az ikonikus típusból, még az idén végleg leáll a gyártósor. Az elnöki gépek programja csúszásban van, és egy újabb botrány is borzolja a kedélyeket.

Az amerikai csomagszállító légitársaság 41 darab áruszállító Jumbót üzemeltet, flottájában 28 darab 747-8F mellet a régebbi 747-400F változatból 13 példány repül.

A UPS utolsó 747-8F gépének átadásával már csak négy példány maradt hátra, mielőtt végleg leáll a gyártósor.

A Boeing 2020 nyarán jelentette be, hogy 2022-ben leállítja a 747-es programot, az utolsó négy példány az Atlas Air flottájába kerül, amelyből kettőt a Kuehne+Nagel szállítmányozócég számára üzemeltet majd.

Forrás: UPS

Az amerikai elnök számára készülő két VC-25B változatú gépet a csődbe ment Transaero számára már korábban legyártott, de át nem vett, évekig a sivatagban tárolt két 747-8 Intercontinentalból alakítják ki. A gépek szerkezetét is érintő jelentős módosítások azonban egyre nagyobb csúszásban vannak, az átadási céldátum továbbra sem ismert, bár a légierő és a gyártó képviselői folyamatosan egyeztetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wall Street Journal friss értesülése szerint újabb botrány érinti a projektet, az egyik példány megemelésekor egy emelési ponton a terhelés túllépte a megadott határértéket, amely károsodást is okozhatott volna a gépben.

Az eset vizsgálatakor kiderült, hogy a műveletet egy olyan dolgozó irányította, aki nem rendelkezett ehhez megfelelő jogosítással, valamint nem követték az előírt protokollokat, egy másik munkatárs pedig megbukott a drogteszten.

Később alaposan átvizsgálták az érintett repülőgépet, és megállapították, hogy a félresikerült megemelés során nem károsodott a szárny szerkezete.

Mint megírtuk, az egyik gépben korábban üres tequilásüvegeket találtak egy ellenőrzéskor.