Közleményben szólította fel a magyar kormányt az extraprofit-adó visszavonására a magát Magyarország legnagyobb légitársaságaként aposztrofáló Ryanair, amely szerint ez a teher visszafordíthatatlan károkat okoz a magyar turisztikai ágazatnak és a gazdaságnak.
A legfrissebb légiközlekedési és légiutazási hírekért kövesd az AIRportal.hu-t a Facebookon, Twitteren, vagy kérd napi hírösszefoglalónkat emailben!
Az ír fapados azt írja: „több mint ostobaság” az, hogy a magyar kormány extraprofit-adót vet ki a légitársaságokra, miközben a járvány, az ukrajnai háború és az egekbe szökő olajárak miatt az iparágban jelenleg nem létezik nyereség. A Ryanair emlékeztet arra, hogy az elmúlt két évben a szektor súlyos veszteségeket halmozott fel, és ő maga is veszteséges működésről számolt be legutóbbi negyedéves jelentésében.
A légitársaságokra kivetett adóról szóló döntést a cég kereskedelmi igazgatója logikátlannak és megalapozatlannak tartja.
Jason McGuinness szerint a rossz időzítéssel bevezetett és rosszul kitalált új teher károkat okoz a magyar idegenforgalomnak, gazdaságnak, a közlekedési kapcsolatoknak és munkahelyeknek, ezért a légitársaság annak visszavonására szólítja fel a kormányt.
A légitársaságok extraprofit-adója rövid távon rontja Magyarország versenyképességét és vonzerejét a turisták és légitársaságok számára – teszi hozzá.
A közlemény felidézi, hogy más európai országok a világjárvány lecsengésével csökkentik a repülőtéri költségeket a forgalom visszatérése és a munkahelyek megőrzése érdekében, a Ryanair pedig a kapacitásait az ilyen piacokra helyezi át.
Az ír fapados éppen tegnap jelentette be a téli menetrendjét, a budapesti repülőtérről jelenleg 53 útvonalon tervez járatokat a cég, köztük mindössze egy új lesz.
Amint korábban megírtuk, az extraprofit-adóról szóló rendelet a múlt hét végén jelent meg, a légitársaságok hozzájárulása címen kivetett különterhet a Magyarországról induló utasonként kell fizetni, és a földi kiszolgáló cégektől szedi be az állam. A hozzájárulás mértéke az utas úti céljától függően 3900 forint vagy 9750 forint: előbbit az EU-ba és az Európán belüli, megnevezett államokba utazóknak, a magasabbat az azon kívüli országokba indulók után kell fizetni.
Lapunk kedden megkereste a budapesti és a debreceni repülőterek üzemeltetőit, a Ferihegyen működő három földi kiszolgáló céget, valamint a Wizz Airt az extraprofit-adóval kapcsolatban, de többségük egyelőre csak annyit reagált, hogy vizsgálják a hétvégén megjelent rendeletet és annak hatásait a működésükre.
Friss cikkeink a témában:
Utólag is kiterheli a repjegyadót a Ryanair, akinek ez nem tetszik törölheti a foglalását
Budapest Airport: Jelentős hatása lehet a forgalomra az extraprofit-adónak