A horvát nemzeti légitársaság hat darab A220-300-as repülőgépre szóló kötelező érvényű megrendelést írt alá az európai gyártóval, emellett további kilenc A220-as lízingjét tervezi, így 15 példányt állít forgalomba az új generációs típusból.

Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közlése szerint az A220-asok a Croatia Airlines flottájában a korábbi generációs repülőgépeket váltják, csökkentve az üzemeltetési költségeket, javítva a környezetvédelmi hatékonyságot és a versenyképességet, mindeközben a flotta teljes egészében egységes kényelmet nyújt majd az utasoknak.

Az már október eleje óta ismert, hogy a Croatia Airlines az Airbus A220-ast választotta flottája megújításához, és a horvát légitársaság szándéka az, hogy 2026-ra kizárólag a kanadai fejlesztésű típussal repüljön. Eddig azonban a példányok száma és a kiválasztott variáns nem volt ismert.

A mostani közlés szerint a légitársaság hat darab A220-300-as repülőgépre írt alá az európai gyártóval kötelező érvényű megrendelést.

Emellett a gyártó közlése kitér arra is, hogy a Croatia Airlines még kilenc példányt lízingkonstrukcióban szerez majd be, ám azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy ezek közt lesz-e és mennyi darab a kisebb, -100-as variánsból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

A horvát légitársaság 25 éve Airbus-üzemeltető, jelenleg öt A319-es és két A320-as repül a flottájában, emellett hat darab, több mint 13 éves átlagéletkorú De Havilland Canada Dash 8-as turbólégcsavaros regionális géppel is rendelkezik.

Amint korábban megírtuk, a cég évek óta több repülőgépgyártóval is egyeztet flottájának cseréjéről. A horvát légitársaság 2015-ben négy A320neo repülőgépre írt alá kötelezettségvállalást, egy 2008-as, A319-esekre vonatkozó megrendelés átalakításával. Vélhetően a mostani megállapodás ennek az újabb módosítását vagy törlését jelenti.

A Croatia Airlines 2021 végén jelentette be, hogy a járvány után megkezdett szerkezetátalakítási programja részeként megújítja flottáját is, a cég az elmúlt években az európai gyártó mellett a Boeinggel tárgyalt 737 MAX-okról, valamint az Embraerrel E2-esekről.