Közzétette 2022-es pénzügyi eredményeit az Airbus, amely 661 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 58,8 milliárd euró volt, 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Az európai repülőgépgyártó, mint korábban megírtuk, 661 darab kereskedelmi repülőgépet adott át tavaly az eredeti 720 darabos terv, majd az év közben „700 körülire” csökkentett célszám ellenére.
A kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletág a 2022-es teljesítménnyel 41,4 milliárd eurós bevétel mellett 4,8 milliárd euró adózás előtti eredményt könyvelt el, mindkét érték 15 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
Az Airbus várakozásai szerint ebben az évben 720 kereskedelmi repülőgépet adhat át, az adózás előtti, kiigazított eredmény pedig 6 milliárd euróra bővülhet.
A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a teljes vállalatcsoport árbevétele elérte az 58,8 milliárd eurót, amely 13 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A kiigazított adózás előtti eredmény 5,6 milliárd eurót tett ki, ez 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket.
Az Airbus adózott eredménye az előzővel szinte megegyező mértékű, 4,2 milliárd euró volt, a szabad készpénzállomány akvizíciók és vevői finanszírozás nélkül számított értéke pedig elérte a 4,7 milliárd eurót.
Helikopterek gyártásából és értékesítéséből a 2021-es szinthez képest 8 százalékkal több, 7 milliárd euró bevétel származott, az adózás előtti eredmény 19 százalékkal 639 millió euróra nőtt.
„Az iparágban folytatódott a járvány miatt kialakult helyzetből való kilábalás, több járat közlekedik, a légitársaságok pedig visszatértek a hosszútávú flottafejlesztéshez. Az Airbus annak ellenére erős pénzügyi évet zárt, hogy az üzemelési környezet miatt nem tudta a korábban tervezett ütemben visszaépíteni beszállítói hálózatát” – mondta el Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója.
A vállalat ehhez igazította tevékenységét, amelynek eredménye, hogy a tervezettnél kevesebb repülőgépet tudott átadni az ügyfeleknek – tette hozzá. A vezérigazgató megjegyezte, hogy az erős pénzügyi eredménynek és a jövő vetett bizalomnak köszönhetően magasabb arányú osztalék (részvényenként 1,8 euró) kifizetését javasolják.
Kapcsolódó cikk:
Ötmilliárd dolláros veszteséget hozott össze tavaly a Boeing