Az Indiában és Közel-Keleten felmerült meghibásodások miatt módosít új generációs hajtóművei egyes alkatrészein a CFM International.
Ahogy korábban írtuk, a poros és sivatagi körülmények között üzemelő hajtóművekkel nem várt megbízhatósági problémák merültek fel. A gyártó pedig az átvizsgálás hatékonyságának javítása mellett most már konkrét fejlesztési lépéseket is tett az ügy megoldása érdekében, értesült a Flightglobal.
A rendellenes működés kizárólag a magasnyomású turbina és az üzemanyagrendszer egyes elemeit érinti, így most ezek fejlesztésére koncentrál a CFM.
A gyártó már 2022 év elején elkezdte a repülési teszteket a hiba által érintett üzemanyag-fúvókák módosított változatával. Ezek gyártása elindult, ráadásul idén és jövőre is elsőbbséget élvez más alkatrészekkel szemben.
A magasnyomású turbina álló és forgólapátjai szintén problémásak, ám ezek módosítása egyelőre még csak tesztelési szakaszban van, így a végleges változat várhatóan csak 2024-ben kerül gyártásba.
A CFM álláspontja alapján a fejlesztések egy részét minden LEAP hajtómű megkapja, azonban lesz olyan javítás, amelyet csak a közel-keleti és indiai partnerek erőforrásaiba építenek be.