Szándéknyilatkozatot írt alá a Philippine Airlines (PAL) és az Airbus arról, hogy a Fülöp-szigetek nemzeti légitársasága kilenc A350-1000-es repülőgépet vásárol.
Az új generációs európai szélestörzsű típus nagyobb befogadóképességű változata a légitársaság már meglévő két A350-900-ashoz csatlakozik, amelyek jelenleg észak-amerikai, ázsiai és ausztráliai célállomásokra közlekednek.
A PAL A350-1000-esei is háromosztályos fedélzeti berendezéssel állnak majd forgalomba Business Class, Premium Economy és turista kabinrészekkel.
A Fülöp-szigeteki légitársaság az A350-1000-eseket ultrahosszú, például Manilából az Egyesült Államok keleti partvidékére és Kanadába közlekedő közvetlen járatain használná, de a kibővülő A350-es flottával ismét képes lesz közvetlen összeköttetést biztosítani a Fülöp-szigetekről Európába is.
Amint korábban megírtuk, a Philippine Airlines a négyhajtóműves A340-eseit váltotta az új generációs európai típussal, ám a világjárvány miatt 2021 szeptembere és 2022 januárja között csődvédelembe kényszerülő légitársaság hat A350-eséből négyet kénytelen volt visszaadni a lízingbeadóknak, ezek végül a Lufthansához kerültek.
Az A350-es a jelenleg gyártásban lévő kereskedelmi repülőgépek közül a legnagyobb hatótávolsággal rendelkezik, és 8700 tengeri mérföldet, azaz 16 100 kilométert képes közbenső leszállás nélkül megtenni. Idén április végéig az A350-es típuscsaládra világszerte 54 ügyféltől 928 kötelező érvényű megrendelés érkezett. Jelenleg mintegy 530 repülőgép repül világszerte 40 légitársaság flottájában, elsősorban hosszú távú útvonalakon.