A német polgári légiközlekedési hatóság (Luftfahrt Bundesamt – LBA) kiadta a Universal Sky Carrier (USC) légi üzemeltetői engedélyét, a cég Airbus A340-300-as és A340-600-as repülőgépekkel tervez utas- és később áruszállítást.
Az USC első repülőgépe egy több mint 18 és fél éves Airbus A340-300-as, a korábban a South African Airways flottájában szolgáló példányt áprilisban vette át a cég.
A légitársaság közlése szerint a 38 business és 215 turista osztályú utas szállítására képes, D-AUSC lajstromjelű példány felkészítése az első járatokra már folyamatban van a hahni repülőtéren.
A cég a közeljövőben egy nagyobb és újabb Airbus A340-600-as forgalomba állítását is tervezi, amely korábban szintén a dél-afrikai cégnél szolgált.
A startup vállalkozás kezdetben mindkét repülőgéppel az utasszállítási piacon kínálja majd szolgáltatásait, a négyhajtóműveseket személyzettel együtt adnák bérbe más légitársaságok számára vagy charter-járatokra.
A már a cég tulajdonában lévő, D-AUSZ lajstromjelű A340-600-ast később a brit Avensis Aviation konverziós programjában alakítanák át áruszállítóvá, emellett további példányokra és azok átalakítására is opcióval rendelkezik a légitársaság.
A Navis PTF nevű áruszállítóvá alakítás 11 hónapig tart, azonban a kezdés még nem ismert, mert a program, beleértve az új elven működő, teljes méretű „plug-type” raktérajtót (működése a videóban) még nem kapta meg a hatósági engedélyeket.
Az USC Klaus Dieter Martin nevéhez fűződik, ő alapította a 2014 és 2016 között működő horvátországi European Coastal Airlines-t, amely hidroplánokkal üzemeltetett járatokat a népszerű üdülőhelyek és szigetek között. A vállalkozó neve legutóbb a Mediterranean Coastal Airlines (MC Air/MCA Ltd.) kapcsán merült fel, amely a Baleár-szigetek közötti járatok üzemeltetését tervező Isla Air Express számára repülne máltai engedélyekkel, De Havilland DHC-6 Twin Otter 300 amfíbiáival.