A brazil gyártó kisfilmben mutatta be, hogy mik voltak az E190-es típus első alkalommal elvégzett cargo-konverziójának fő mozzanatai.
Az Embraer 2022 márciusában jelentette be, hogy elindítja az E190-es és E195-ös típusok áruszállítóvá alakítási programját, most pedig elkészült az első példánnyal.
A gyártó korábbi terve szerint a hatósági tanúsítását követően, 2024-ben állhat forgalomba az első E190F.
Az E190F 10,7 tonna áru szállítására lesz képes.
A konverziós programban a gyártó nagy méretű cargo-ajtót alakít ki a törzs szárny előtti részén, megerősíti a fedélzet padlózatát, amelyre rakodást segítő rendszert szerel, a pilótafülke és a raktér közé 9 G erőhatásnak is ellenálló falat, valamint a fedélzetre tűzoltó rendszert épít be.
A közepes méretű E-Jet áruszállítók a turbólégcsavarosoknál (pl. ATR-ek) 50 százalékkal nagyobb kapacitást és háromszor nagyobb hatótávolságot kínálnak, a keskenytörzsű Boeing 737 és A320 típusoknál viszont 30 százalékkal alacsonyabb költséggel üzemeltethetők.