Összehangolt és azonnali cselekvést sürget a késések és járattörlések miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium, rövid- és középtávú megoldási javaslatokat tartalmazó akcióterv kidolgozását várja el a HungaroControltól, a kormány arra utasította a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy a légitársaságoknak felróható esetekben nagy bírságokat szabjon ki.

A nyári utazási főszezonban a rendszeressé váló késések, járattörlések következtében családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium hétfőn.

A tárca közleménye szerint Nagy Márton a helyzet orvoslása érdekében hétfőn hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját.

A tárcavezető leszögezte, hogy a HungaroControl-nak mindent el kell követnie a zavartalan forgalom biztosítása érdekében.

A nemzetgazdasági miniszter a kialakult anomáliák kezelése és az áldatlan állapotok felszámolása érdekében olyan akcióterv kidolgozását várja el a HungaroControl vezetőjétől, amely rövid és középtávon is megoldást jelentő javaslatokat tartalmaz – olvasható az NGM közleményében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Gulyás Gergely a hétfő délelőtti kormányinfón az MTI tudósítása szerint elmondta: pillanatnyilag 12 hatósági eljárás van folyamatban 2024. június 21. és július 1. közötti járatindulások kapcsán.

A késések több mint 60 százaléka a légitársaságok hibájára vezethető vissza, ezekben az esetekben kulcsfontosságú, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a légitársaságnak fájdalmas, komoly kárt okozó bírságot szabjon ki.

Nem látunk más lehetőséget arra, hogy egész egyszerűen ne érje meg kockáztatni – hangsúlyozta.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a nyári időszak és a növekvő utasszám mellett előfordulhatnak késések, ez azonban nem ok arra, hogy sok órás késések legyenek, és különösen nem ok arra, hogy az utasok ne kapjanak meg minden információt, ami ahhoz szükséges, hogy el tudják dönteni, mit tesznek a repülő indulásáig. Hozzátette: azokat viszont, akik a repülőtéren vannak, maximálisan ki kell szolgálni és biztosítani kell nekik mindazt, ami a várakozás időszakában szükséges lehet. Mint megírtuk, a Budapest Airport dedikált várakozóterületet jelölt ki 2A és 2B terminálokon a hosszú késés és járattörlés miatt a reptéren veszteglő utasoknak, ahol az üzemeltető szükség esetén ételt és italt oszt, információkkal látja el az utasokat és pihenni is lehet.

Jelezte: számtalan rossz gyakorlat alakult ki, például a légitársaságok a kipakolásra, bepakolásra, illetve az utasok kiszállására, beszállására olyan kevés időt adnak, ami csak elméletileg elegendő az újrainduláshoz, ebből adódóan a délutáni időszakra már óriási késések alakulnak ki. Ráadásul – mutatott rá – az európai légiforgalom még a 2019-es rekordévnél is lényegesen nagyobb, emiatt ha egy járat időben nem tud elindulni, akkor sokszor nem 10-20 perc, hanem akár egy-két óra is lehet, amíg újra résidőt kap a felszálláshoz.