Mivel az Európa és a Távol-Kelet közötti járatok nagy kerülőkre kényszerülnek az orosz helyzet miatt, Carsten Spohr Lufthansa-főnök azt nyilatkozta, hogy ezért Afrikába és Latin-Amerikába indítanának több járatot.

A német konszern vezetője egy minapi sajtóeseményen beszélt arról az aero.de szerint, hogy az ázsiai útvonalak nehézségei miatt a déli féltekére fókuszálhatnak a jövőben, mert számos olyan piaci rést látnak, ahol bővülni tudnának. Münchenből például a nemsokára kezdődő téli menetrendben Johannesburg és Sao Paulo felé nyit új járatokat a cég.

Mint ismert, az Egyesült Államokaz Európai Unió és több szövetséges ország légitársaságai az ukrajnai háború miatt Oroszország ellen hozott szankciók részeként és az azokra adott orosz válaszlépések értelmében 2022 márciusa óta nem használhatják még átrepülésre sem az orosz légteret.

Azonban a kínai légitársaságok európai (és amerikai) járatai változatlanul ezeken az útvonalakon közlekednek, a nyugati légitársaságok távol-keleti járatai így hozzájuk képest akár három órával hosszabb repülésre kényszerülnek, kerülőkkel. Emiatt például a British Airways már biztosan, a Lufthansa pedig Frankfurtból minden valószínűség szerint felfüggeszti pekingi járatait, mert nem versenyképesek a megnövekedett üzemeltetési költségek okán.

Forrás: Lufthansa

Az európai cégek jó néhány hónapja nehezményezik ezt a helyzetet, az USA több döntéshozója és légitársasága pedig tavaly már kezdeményezte, hogy külföldi fuvarozók oda tartó járatai se használhassák az orosz légteret, a tisztességtelen előny megszüntetése érdekében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Carsten Spohr szerint 2025-ben Frankfurtból is indíthatnak újabb járatokat a déli féltekére, azonban ehhez több Boeing 787-9-esre lenne szükségük, amelyek azonban az amerikai gyártó súlyos nehézségei, többek közt épp az e típust érintő minőségi problémák miatt késve érkeznek. Hozzátette: azért kell Dreamliner az ilyen útvonalakra, mert a nagyobb szélestörzsűik túl nagyok volnának, a kisebbek, például az Airbus A340-esek pedig ezeken a hosszabb járatokon kevésbé gazdaságosak.

Viszont a déli terjeszkedéshez használhatják majd az olasz ITA Airwayst is, amelyet hamarosan megvesz a Lufthansa: Spohr ugyanis hangsúlyozta, hogy Róma földrajzi fekvése előnyt jelentene. Mint megírtuk, a német vállalat szemet vetett a TAP légitársaságra is, a Latin-Amerika specialista portugál cég betagozása a csoportba ugyancsak lehetőséget adna a déli bővülésre.