Elhárulhat az utolsó akadály is a Korean Air és az Asiana Airlines egyesülése elől, a két vállalat várhatóan konszolidálja low-cost légitársaságait, az Air Incheon pedig már készül utóbbi áruszállító divíziójának átvételére.
Az USA igazságügyi minisztériuma – az Európai Bizottság november 28-i jóváhagyása után – várhatóan december második hetében megadja végleges hozzájárulását a Korean Air és az Asiana Airlines 2020 óta húzódó, 1,3 milliárd dollár értékű egyesüléséhez. Ezzel az utolsó akadály is elhárul a tranzakció lezárása elől. Előbbi légitársaság megerősítette, hogy december 11-én válhat az Asiana többségi, 63,9 százalékos tulajdonosává.
A két vállalathoz tartozó három low-cost légitársaságot a Korean Air szándéka szerint egy márkanév és cég alatt egyesítik – erősítette meg a Reutersnek a cég szóvivője.
Az Asiana-hoz tartozó Air Busan és az Air Seoul légitársaságok ezzel eltűnnek, és a Korean Air által alapított Jin Air márkanév alatt működnek tovább.
Egyesítésükkel 59 repülőgépet üzemeltető diszkont cég jön létre, amely jóval nagyobb lesz a helyi konkurenciánál, a 41 géppel rendelkező Jeju Airnél és a 38 példányból álló flottával bíró T’way-nél is.
Kapcsolódó hír, hogy az Air Incheon, amely az egyesülés jóváhagyásának feltételeként átveszi az Asiana Airlines cargo-divízióját, elindította a légi üzemeltetői engedélye kibővítését. Az első áruszállító átvétele a jövő év első negyedévében várható, a teljes flottáé és az érintett munkavállalóké pedig az év közepéig zárul le a tervek szerint.
Amint korábban megírtuk, az EU jóváhagyása érdekében a Korean Airnek több európai repülési jogát is át kell adnia a dél-koreai diszkont T’Way számára.