Negyedével több hajtóműre kapott megrendelést a CFM International tavaly, mint egy évvel korábban, a rendelésállomány 33 százalékkal nőtt.
Átadta az Airbus az első CFM LEAP-1A hajtóműves A320neo-t
Az amerikai GE Aviation és a francia Safran közös vállalkozása kimutatásai szerint 2016-ban 2677 hajtóműre szóló megrendelést könyveltek el, ez 25 százalékkal több, mint egy évvel korábban, a teljes rendelésállomány pedig ennél is nagyobb mértékben, 33 százalékkal nőtt és 36 milliárd dollárt tett ki listaáron számolva.
A megrendelések legnagyobb lészét a 737 MAX-okat, Airbus A320neókat ésa Comac C919-eseke hajtó LEAP hajtóművek tették ki, összesen 1800 ilyen egységet kértek a CFM-től, 28 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A jelenlegi hajtóműopciós 737-esekben, és A320-asokban teljesítő CFM56-osokra már ennél kisebb volt a kereslet ahogy a gyártók állnak át a gazdaságosabb hajtóművekre: összesen 876 darabot rendeltek, ez így is 19 százalékkal több, mint 2015-ben.
Ezt a teljesítményt Geal Méheust elnök-vezérigazgató is kiemelte, mondván kimagasló teljesítmény ekkora darabszámot elérni. Hozzátette: 140-nel több megrendelést kaptak 2016-ban, mint 2015-ben erre az egységre.
Az ohiói székhelyű társaság az elmúlt évben összesen 1665 CFM56 és 77 LEAP hajtóművet gyártott és szállított le, köztük az első LEAP-1A-t is, amely a Pegasus Airlines Airbus A320neójában debütált tavaly augusztusban. Jelenlegi adatok szerint 12 ezer darab LEAP hajtóműre van rendelése a társaságnak az opciók nélkül, az állomány értéke listaáron számolva 170 milliárd dollár.
Ahogy a repülőgépgyártók kivezetik a jelenlegi hajtóműopciókat a CFM is úgy áll át a LEAP-ek gyártására, a konverzió 2020-ig zárul le, amikor évente kétezer ilyen hajtóművet gyártanak majd a tervek szerint. Bár a komplett 56-osok gyártása megszűnik, a CFM 2045-ig biztosítja az alkatrész-utánpótlást a típushoz.