A gyenge font és a magasabb kerozinköltség meggyengítették az easyJet angol diszkont eredményét, és a légitársaság kilátásai nem túl jók, saját maguk legalább is egyre kiélezettebb versenyre számítanak.
A légitársaság honlapján közölt, december 31-ével záródó első negyedéves gyorsjelentés szerint 7,2 százalékkal javította árbevételét, amely így 997 millió fontot tett ki, kiegészítő árbevétele közel 20 százalékkal gyarapodott.
Az angolok utasforgalma 8,2 százalékkal 17,4 millióra nőtt a negyedévben, de ezt némileg beárnyékolja a 8,6 százalékos kapacitásbővítés, és az ezek miatt bekövetkező 0,3 százalékpontos töltöttségi szintcsökkenés. A gépek kihasználtsága az időszakban kerek 90 százalék volt.
Az easyJet nem adott meg erre az időszakra sem üzemi, sem adózott eredményt, azt ugyanakkor leírták, hogy
az egy székre eső bevétel 1,2 százalékkal 51 fontra mérséklődött.
Carolyn McCall vezérigazgató szerint teljesítményük hozta az elvárt szintet annak ellenére, hogy a makrokörnyezet egyre nehezebbé teszi az üzemelést. A Brexit miatt kevesebbet ér a font az euróval és a dollárral szemben, és az üzemanyag-költségek is elkezdtek felfelé kúszni. Ez a két hatás összesen 35 millió fonttal rövidítette meg az easyJetet, ennyivel kisebb költségszintre számítottak.
A vezérigazgató azonban így is elégedett, mert – mint fogalmazott – képesek voltak a költségeket kordában tartani, és reményt adó jelnek nevezte, hogy a foglalási adatok jobbak az előző évinél.
A hírek miatt az easyJet részvényeinek árfolyama csökkenni kezdett, és az alapító, jelenleg 33 százalékos tulajdonrészt birtokló Stelios Haji-Ioannou azt mondta, nem tetszik neki, hogy az egységbevételek folyamatosan csökkennek, és nem ért egyet az easyJet bővülési stratégiájával, ezért a februári gyűlésen az új flottatervek ellen fog szavazni. Azt azonban nem fejtette ki, hogy pontosan milyen tervekről van szó.