2016. december 14-én indítja első kereskedelmi járatát a Bombardier CS300 bevezető légitársasága, az airBaltic. A légitársaság Rigából Amszterdamba repül az új generációs kanadai gyártású regionális repülőgéppel a típus első kereskedelmi járatán.
A CS300-as a Bombardier CSeries repülőgépcsalád hosszabb törzsű és nagyobb befogadóképességű tagja, 145 utas szállítására képes.
Az airBaltic mely a világon elsőként üzemelteti ezt a típust, összesen 20 darabot rendelt meg a repülőgépből.
Amszterdamot követően, a tervek szerint december 15-én megérkezik a bajorországi Münchenbe is az első CS300-assal teljesített airBaltic járat, a német városba január közepétől pedig már többségében csak az új típus repül a légitársaság járatain.
A flottába érkező 20 darab CS300-as a légitársaság Boeing 737-500-as és 737-300-as gépeit váltja majd. Ezek mellett a Bombardier regionális turbólégcsavaros repülőgépét, a Q400-ast használja a cég, melyből jelenleg 12 darab szolgál az airBaltic flottájában.
A CS300-as szűzfelszállása tavaly február 27-én volt. A gyártó október közepén kapta meg az európai légügyi hatóságtól Bombardier CSeries CS300-as változatának légialkalmassági engedélyét.
Szeptember végéig összesen 235 gépre érkezett rendelés a Bombardier-hez, a legtöbbet, 45-öt az Air Canada rendelt eddig.
A Pratt & Whitney PW1500G hajtóművel szerelt CSeries gépek a Swiss hálózatában a légitársaság közlése alapján nagyon jól teljesítenek, bár beszállítói problémák miatt egyelőre két gépet tudtak csak átadni, mindkettő a Swiss flottájában repül. Emiatt a svájci Lufthansa-leányvállalatnak módosítania kellett a gépcserék időpontját.
Míg a CS100-as 108-133, addig a CS300-as 130-160 székes konfigurációban érhető el.
Az új típus hivatalos sajtóbemutatóját követően egyórás tesztrepülésen próbáltuk ki a Swiss vadiúj Bombardier CS100-as regionális repülőgépét. Verdiktünk szerint az eddigi legjobb regionális gépet alkották meg a kanadaiak.