Az Egyesült Államokban folytatja berepülési programját a Mitsubishi új gépe, az MRJ. Washington államban teljesítik majd a 2500 órás teszt jelentős részét.
A The Japan Times szerint az öt tesztgépből négyet repülnek át Nagojából a Moses Lake melletti Grand County Nemzetközi Repülőtérre. A nyolcezer kilométeres út során a gépek Oroszországban és Alaszkában is leszállnak üzemanyagért.
A japán gyártó legkorábban szeptemberben kezdi meg a berepülési program ezen szakaszát. A gépeknek 2500 repült órát kell teljesíteniük a légialkalmassági engedély megadásához, ennek jelentős részét a Grand Country repülőtérről kiindulva hajtják majd végre. Számítások szerint egy év alatt fejezik be az amerikai berepülési programot.
A Mitsubishi február közepén indította újra az MRJ (Mitsubishi Regional Jet) berepülési programját, miután tavaly decemberben nem részletezett okok miatt felfüggesztették azt.
A gyártó több változtatást is végrehajtott a gép törzsén. Ezek – mint írták – elsősorban a törzs és a szárny kapcsolódási pontjainak megerősítését célozták, és a típusengedély megszerzéséhez szorosan nem kapcsolódtak. A januári hírlevelükben annyi szerepel még, hogy a gép túlterhelés-tűrésén javítottak. A Mitsubishi emellett frissítette a többi közt a repülésirányító és hajtóműkezelő szoftvereket is.
A decemberi leállás már a negyedik csúszás volt a gép fejlesztésének történetében. A szűzfelszállást először 2012 második negyedévére időzítették, majd a dátumot először 2013-ra, majd később 2014 tavaszára módosították a hajtóművek beszerzési nehézségei miatt. Szintén a hajtóművek, illetve egyéb alkatrészek beszerzése miatt csúszott meg harmadszor is a program 2013-ban.
Az első tervek szerint az első gép az All Nippon Airways színeiben 2014 első negyedévében állt volna forgalomba, a legutóbbi tervek szerint ez 2017 második negyedévénél korábban nem fog megtörténni.