A Boeing új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű típusának, a 737 MAX 8-nak egy tesztpéldánya július 11. és 14. között mutatkozik be a Farnborough Air Show-n. A repülőgépet – a gyártó közlése szerint – repülés közben is megcsodálhatja az Air Show közönsége.
A 737 MAX mellett egy az All Nippon Airways számára hamarosan átadásra kerülő Boeing 787-9 Dreamliner is repül majd július 11. és 13. között, valamint a Volga-Dnepr 747-8 Freighter repülőgépét is megtekinthetik majd a látogatók, bár ez utóbbit csak „statikusan”.
Az első 737 MAX december 8-án gördült ki a Boeing rentoni gyárából és 2016. január 29-én teljesítette szűzrepülését.
A 2016. január végén szűzrepülését sikeresen teljesítő új generációs hajtóművekkel felszerelt 737 MAX pedig akár fél évvel az eredetileg tervezett dátum előtt átadásra kerülhet az indító légitársaságnak. Ez azt jelenti, hogy az első üzemeltető a Southwest Airlines az eredetileg tervezett 2017. harmadik negyedévi átadásánál fél évvel előbb szolgálatba állíthatja az első példányt.
A 737 MAX a jelenlegi Next Generation továbbfejlesztett változata, amely egyebek mellett gazdaságosabb CFM Leap 1-B hajtóműveket és új, kettős tollazatú szárnyvégeket (wingleteket) kap a költséghatékonyabb üzemelés érdekében.
A Boeing számításai szerint az új modell 20 százalékkal kevesebb kerozinnal is beéri az első NG-khez képest, a mostani, wingletekkel felszerelt NG széria gépeihez képest pedig 14%-kal fogyaszt kevesebbet. A repülőgép székenkénti üzemelési költsége 8 százalékkal alacsonyabb lesz, mint versenytársának, az Airbus A320neónak.