A tajvani bázisú China Airlines légiutaskísérői pénteken léptek sztrájkba, így a társaság elkönyvelhette történelme első munkabeszüntetését, amit annak köszönhet, hogy megváltoztatta a munkavégzésre vonatkozó kondíciókat.

Forrás: China Airlines - Facebook | © AIRportal.hu

Forrás: China Airlines – Facebook

Legalább 20 ezer utas rekedt Tajvan repülőterein, miután a sziget legnagyobb légitársaságának utaskísérői sztrájkot hirdettek, munkakörülményeik javítását és juttatásaik emelését követelve, s ezért a China Airlines 76 járatát törölték – számolt be pénteken az MTI helyi médiaértesülések alapján.

Úgy tudni, a légiutas-kísérőknek alapvetően azzal van problémájuk, hogy a China Airlines arra kérte őket, a cég bázisán, vagyis Taojüanban jelentkezzenek a munka felvételére, ami közel egyórányi autóútra van a tajpeji reptértől.

Ez azért probléma, mert korábban úgy volt, hogy aki a tajpeji reptérről szállt fel, az ott jelentkezhet munkára, és az egyik sztrájkoló szerint így a pihenőidejük rovására megy az utazás.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jellegzetes kínai reakció, hogy a légitársaság azonnal igyekezett kijelenteni, hogy a januárban megválasztott, és Kína első női vezetőjeként funkcionáló Caj Jing-ven panamai és paraguayi látogatását nem érinti a sztrájk, hiszen az ő öt pilótája és 14 légiutas-kísérője nem tagadta meg a munkát.

A China Airlines jelezte, hogy folytatják a tárgyalásokat a sztrájkolókkal, és reméli, sikerül békésen rendezni a dolgot. Ugyanakkor felhívta a figyelmét a többi utaskísérőnek, hogy maradjanak higgadtak, és tartsák észben, az utasok a legfontosabbak, nehogy ez is valamiféle zavart okozzon.

Tajvan első légiközlekedést érintő sztrájkjának szervezői, a China Airlines munkahelyi érdekvédői előzőleg közvélemény-kutatást tartottak a dolgozók körében, és 2683 tagjuk közül 2535-en biztosították őket támogatásukról a sztrájk meghirdetésével kapcsolatban.

A helyszíni jelentések szerint a repülőtereken nem csak komoly fennakadást okozott, hogy többek közt a Hongkongba, Japánba és egyéb célállomások irányába nem szálltak fel a gépek, de nyomban tüntetőktől lettek hangosak a dühös várakozókkal teli csarnokok. A kártérítést követelő, spontán tüntetésbe lépő utasok a China Airlines tajpeji központját is felkeresték, ahol a cég szakszervezetének szóvivője igyekezett megnyugtatni őket. A repülőtereken szállást ajánlottak a kárt szenvedett utasoknak és kuponokat osztottak ki 100 dolláros értékig.

A légitársaság 92 géppel rendelkezik, ezekből 71 áll az utasok szolgálatában, míg 21 a teherszállításban vesz részt. A legtöbb, vagyis 24 darab az A330-300-ból van, míg a legkevesebb (hat) az A340-300-ból, de repül a flottában 747-400 és 777-300ER is.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!