A legfrissebb, 2014. decemberi összesítő szerint a visszamondásokat, valamint az átírásokat követően mindössze két vevő, az Aeroflot és az Asiana Airlines maradtak az A350-800-asra. A típus azonban még mindig szerepel a katalógusokban és árlistája is van.
A330neo: új típus fejlesztésébe kezd az Airbus
A330neo-ra cserélte A350-eseit a Hawaiian
Lényegét tekintve értelmetlenné vált az Airbus legújabb szélestörzsű típuscsaládjából, az A350-es legrövidebb törzsű változatának a programja, miután a gyártó már csak két vevő, összesen 16 darabos rendelésével rendelkezik a típusra.
Annak ellenére azonban, hogy az Airbus elnök-vezérigazgatója tavaly szeptemberben már a program törléséről beszélt az A350-800-as még a 2015-ös árlistára is felkerült és az Airbus rendelésösszesítője is sorolja az erre a változatra érkezett rendeléseket.
A gyáriak táblázata szerint az orosz Aeroflot és a dél-koreai Asiana Airlines azok, amelyek 8-8 géppel még mindig kitartanak az A350-800-as mellett és nem álltak el a vásárlástól, vagy esetleg konvertálták át rendelésüket másik típusra, típusváltozatra – ahogy tette azt több légitársaság.
Törzshossz: 60.54 méter
Szárnyfesztáv: 64.75 méter
Magasság: 17.05 méter
Maximális hatótáv: 15300 km
Hajtómű: 2db Rolls-Royce Trent XWB
Utaskapacitás: 276 fő
Maximális felszállósúly: 248 tonna
Eredetileg tervezett forgalomba bocsátás:
2016 közepe
Aktuális listaár: 269.5 millió USD/db
Az A330-800neo ára: 249.6 millió USD/db
Az A350-900XWB ára: 304.8 millió USD/db
Amikor Fabrice Brégier a szaksajtó előtt a program törlésének adott hangot még dupla annyi vevő volt, mint jelen állás szerint, de éppen előtte döntött úgy az egyik legszilárdabb ügyfél, a Hawaiian Airlines is, hogy inkább az időközben felkínált új hajtómű opciós A330neo-ra írja át megrendelését. Így maradt az Aeroflot, az Asiana Airlines, a Yemenia és az AWAS lízingcég. Ez utóbbiak pedig azóta pártoltak el a típustól. A Yemenia 10 darabos foglalását az A350-900-asra konvertálta, míg az AWAS ugyancsak így tett a maga 2 gépes igényével.
Az eredetileg háromféle típusváltozatban meghirdetett A350-es programra eddig összesen 780 darab rendelés futott be. A legtöbb az idén január 15-én forgalomba állt A350-900-asra, amelyből 595 darabot sikerült értékesíteni. Utána következik a 2017 második félévére várható A350-1000-es, amely 169 darabos rendelésállománnyal rendelkezik, és végül az A350-800-as a már említett rendkívül szerény 16 géppel.
A megmaradt ügyfelek számára, mivel mindkettejük flottájában megtalálhatók az A330-as jelenlegi változatai, nem kizárt, hogy ők is az A330neo mellett fognak dönteni, ahogy tette azt ezen az alapon a Hawaiian is. A kétféle változatban kínált A330neo az indítása, vagyis 2014 júliusa óta máris 120 darabos rendelésnél tart, igaz, ott is a hosszabb törzsű, A330-900neo fogy jobban.