Lehívott az opciós jogából negyven Boeing 737 MAX 8-ast az amerikai diszkont óriás, a Southwest. Ám eközben az amúgy is rendkívül kevés megrendeléssel küzdő legkisebb, MAX 7-es változatból számos példányt több évvel később kér csak.
Miután a Trump-kormányzat adóreformot hajt végre, a diszkont óriáslégitársaság, a Southwest azzal számol, hogy 1-1,5 milliárd USA-dollárral kevesebb adót kell majd fizetnie, ezért újabb Boeing 737-eseket rendelt.
A flightglobal.com híre szerint az opciók közül lehívott 40 darab 737 MAX 8-asra szóló megrendelést.
Így összesen 210 darabra tart igényt e típusváltozatból, ebből 12-t már átvettek egyébként.
A jó hírnek itt vége is, ugyanis a következő évek kiadásainak átstrukturálása miatt elhalasztotta számos 737 MAX 7-es átvételét a légitársaság.
Jövőre csak 7 darabot állít forgalomba a legkisebb MAX-ból bevezető légitársaságként, majd azt követően csupán 2023-2024-ben veszi át a maradék 23 példányt.
Eredetileg 2019-től 2021-ig folyamatosan vette volna át a 30 darab MAX 7-esét a Southwest. Másfél éve is halasztásról tett bejelentést a cég, akkor számos MAX 8-as átvételét tette későbbre, a költségek kordában tartására hivatkozva.
Mint ismert, a legkisebb felfrissített 737-esből csupán 58 példányra van megrendelése a Boeing-gyárnak, annak ellenére is, hogy végül némileg megnövelik a MAX 7-es befogadóképességét.
Érdekesség ennek fényében, hogy a Southwest az elődnek tekinthető 737-700NG-ből több mint 500 példányt (!) repül jelenleg – köztük náhány ex-Malév gépet is -, ám a jelek szerint inkább a típus nagyobb változataival kívánja felfrissíteni a flottáját a jövőben.