Az Egyesült Államok és akár Budapest között is lát piaci lehetőséget az új Airbus A321LR típussal a Norwegian – a cég gazdasági igazgatója szerint. A low-cost légitársaság olyan új útvonalakat nyithat az A321neo nagy hatótávú változatával, amire a Boeing 737 MAX nem alkalmas, egy szélestörzsű gép kapacitása meg túl nagy.

Harminc példányra rendelkezik szerződéssel a Norwegian az Airbus leghosszabb keskenytörzsűje, az A321neo hosszú távú változatára, az A321LR-re, az elsőket várhatóan 2019-ben veszi át a diszkont légitársaság. Most a gazdasági igazgató, Thomas Ramdahl beszélt a flightglobal.com szerint arról, hogy milyen útvonalakon tudnák elképzelni a típust.

Az A321LR lehetőséget adna az Egyesült Államok, illetve Európa olyan városai között járatokat nyitni, mint Budapest, Prága, Brüsszel, vagy Berlin.

Magyarországon is megjelenhet az A321LR? A grafikán még a régi ajtókiosztással szerepel a Norwegian A321LR repülőgépe.(Forrás: Airbus)

Szavai alapján a mintegy 7400 kilométeres hatótáv lehetővé tenné, hogy „mélyebben” benyúljanak Európába egy transzatlanti járattal. Olyan útvonalakon, amelyekhez a Boeing 737 MAX 8-asaik alig 6500 kilométeres hatótávja már nem elegendő. Szerinte közepes méretű amerikai repülőterek jöhetnek szóba, ahol egy Boeing 787-es szélestörzsű kapacitása meg már túl sok lenne.

Ilyen lehet Washington-Dulles, vagy a közeli Baltimore/Washington repülőtér – tette hozzá Ramdahl, hangsúlyozva, hogy az Egyesült Államok fővárosának környékét tartják ideális A321LR-célállomásnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Levegőben az A321LR prototípusa. (Forrás: Airbus)

Ez a két légikikötő egyébként Budapesttől légvonalban mintegy 7300-7400 kilométerre van, így ha nem maximális terheléssel repülik, akár teljesíthető is az A321LR számára. New York-JFK pedig, bár ezt nem hozta szóba az igazgató, alig több mint 7000 kilométer, tehát ez is szóba jöhet.

Mint megírtuk, az A321LR nemrég teljesítette szűzrepülését, mivel egy már engedélyekkel rendelkező típusváltozat új verziója, csupán száz órás berepülési programot tervez a gyártó. Több légitársaság is megrendelte egyébként, a Norwegian mellett az Aer Lingus, az Air Transat is leszerződött.

A Norwegian a Boeing 737 MAX 8-asokkal Északnyugat-Európa és az Egyesült Államok kisebb repterei között is repül, tavaly nyár óta, amikor átvették az első példányokat.

Lényegében elismerte az Airbus, hogy gondolkodik az A321neo törzshosszabbításán, de az biztos, hogy az új ajtókiosztással a jelenleginél tízzel több, 250 utas is elférhet a típusban.