Mintegy 400 gép vásárlásáról tárgyal a Dubai Aerospace Enterprise lízingcég az Airbus és a Boeing képviselőivel, a megbeszéléseken kesenytörzsű gépek vásárlásáról egyeztetnek.

A Reuters hírügynökségnek Firoz Tarapore, a dubaji kormány által irányított lízingcég vezetője azt mondta, Airbus A320neo és Boeing 737 MAX gépeket szeretnének vásárolni, miután felvásárolták a dublini székhelyű AWAS társaságot. Elmondása szerint a megrendelés nem szükségszerűen 50-50 százalékos arányban tartalmaz majd Airbus és Boeing gyártmányokat.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a tárgyalások még javában zajlanak, mivel nem elégedettek az árakkal.

Listaáron számolva 40 milliárd dolláros üzletről van szó, bár ekkora tételben már szép kedvezményeket szoktak osztogatni a gyártók.

A Boeing nem kommentálta az értesülést, az Airbus pedig még nem jelezett vissza a hírügynökségnek. Egy biztos, az Airbus és a Boeing is legalább két évre lekötötte az összes gyártási kapacitását ezekre a típusokra, így jópár évbe beletelik, amíg leszállíthatják az első megrendelt gépet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Grafika: DAE (illusztráció)

Tarapore jelezte azt is, hogy alternatív megoldásokat is figyelembe vesznek, ha nem sikerül megfelelő megállapodást kötni a gyártókkal.

Ebbe beletartozik egy másik versenytárs megvásárlása is, hogy hozzáférjenek a rendelésállományhoz.

A DAE tavaly vásárolta fel a tizedik legnagyobb lízingcéget, az ír AWAS-t, ezzel portfóliója megduplázódott, 400 gépes flottája 14 milliárd dollárt meghaladó értékű lett.

Egy éven belül ez lenne a második gigamegrendelés, amelyet egy befektető csoporthoz tartozó cégek adnak le. Tavaly a Wizz Airben is tulajdonrészt birtokló Indigo Partners 430 gépre szóló megrendelést adott le Airbus keskenytörzsű gépekre. Ebből a Wizz Air 146 gépet kap majd.

Az Airbus A320 családjából az április végi adatok szerint 6 ezer, a Boeing 737 MAX-okból 4400 példány gyártására szerződtek le.