A Rentonban található 737-es gyártósor felújítására és főként hatékonyabbá tételére használja ki a MAX-tilalom miatti kényszerű leállást a Boeing, az üzemet a beszállítókkal együtt igyekeznek renoválni.

A Reuters hírügynökség értesülését a gyártó is megerősítette. A munkában többek közt a törzseket gyártó Spirit és a robotokat beszállító Electroimpact mérnökei is részt vesznek, amelynek elsődleges célja a gyártási minőség és a hatékonyság javítása. Ennek része a készletgazdálkodás javítása, illetve az eddiginél több folyamat automatizálása.

Fotó: AIRportal.hu

Ennek részeként a hírek szerint a Boeing csökkenteni akarja azon esetek számát, amikor a dolgozók a gyártáskor szerszámokat, rongyokat és egyéb nem oda való tárgyakat hagynak a repülőgépekben.

Mint arról a múlt héten beszámoltunk, ezek miatt kell közel 400 737 MAX-ot átvizsgálni, több gép üzemanyag-tartályában ugyanis idegen tárgyat találtak.

A legfrissebb információk szerint a tárolt 400 MAX-ból eddig csak mintegy félszáz példány üzemanyag-tankját vizsgálták át, de ezek közel kétharmadánál találtak oda nem illő tárgyakat, hulladékokat. A vizsgált példányok körét emiatt várhatóan ki kell terjeszteni. A gyártó a már korábban átadott példányok esetében is átvizsgálást javasolt az üzemeltetőknek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Más források arról is beszámoltak, hogy nagyon sok fő alkatrész, főként törzsek eleve olyan hibákkal érkeznek, amelyeket javítani kell, de a gyártás során is több olyan hiba fordul elő, amelyet csak később szűrnek ki. Ezek javítása nemcsak bonyolult, és sok időt emészt fel, hanem drága is, így ezek számát is csökkenteni akarják.

A Boeing az információkat megerősítve azt is írta, hogy a gyártósor általános működését szeretnék javítani és stabilizálni.

Fotó: AIRportal.hu

A vállalat korábban azt nyilatkozta: a légiközlekedés leghatékonyabb üzeme a Rentonban található gyár, ezzel is indokolható, hogy eddig miért nem hajtottak végre itt módosításokat. Emellett nem is volt rá idő, mivel a Boeing folyamatosan emelte a 737 MAX-ok és régebbi NG-k gyártási rátáját, a modernizáláshoz pedig le kellett volna állni. Másrészt a gyártó korábban nagyon félt a nagyobb átalakítás kockázataitól, és attól, hogy nem tudják az összeszerelés ütemét emelni, ez pedig a nyereségre is kihatással lett volna.