A kanadai légitársaság 42 darab Boeing 737-10 (MAX 10) megrendeléséről írt alá szerződést az amerikai gyártóval, további 22 új generációs gépre szóló opcióval. Eközben hírek szerint a Boeing lekésheti a 10-es, sőt a 7-es változat tanúsítására adott év végi határidőt.
A szerződéssel, amelynek értéke listaárakon 5,67 milliárd amerikai dollár, a calgary-i székhelyű légitársaság 737 MAX családra szóló, kötelező érvényű megrendeléseinek száma 60 példányra bővül.
A Westjet flottájában már jelenleg is 18 példány van szolgálatban a MAX 8-as változatból.
A közlemény szerint a típuscsalád legnagyobb befogadóképességű, a középkategóriás repülőgépek között az egyik legalacsonyabb egy ülőhelyre jutó költséggel és csökkentett károsanyag-kibocsátással üzemeltethető tagjának megrendelése a Westjet ambiciózus hálózatbővítési és fenntarthatósági céljainak teljesítését szolgálja.
Mindez megerősíti a légitársaság piaci pozícióját a kanadai diszkont cégek piacán, valamint megfizethető utazást tesz lehetővé a légitársaság ügyfelei számára, emellett csökkenti a flotta környezeti lábnyomát – emelte ki a közlemény szerint Alexis von Hoensbroech, a Westjet vezérigazgatója.
A WestJet 1996-ban három 737-essel indult, azóta több mint 100 gépesre növelte Boeing-flottáját, köztük az új generációs 737-8 (737 MAX 8) és 787 Dreamliner típusokkal.
Nem áll jól a MAX 7 és 10 tanúsításával a Boeing
Mint ismert, a 737 MAX 7 és 10 változatok típustanúsítványát egyelőre nem szerezte meg a Boeing, pedig egy korábbi kongresszusi döntés miatt fontos lenne az év végéig lezárni a folyamatot, mert ha ez nem történik meg, a gyártónak jelentősen megváltoztatott és szigorúbb feltételeknek kellene megfelelnie a mostanihoz képest, a gép egyes repülésbiztonsági rendszereit érintően.
A Reuters szerint a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a napokban azt közölte, hogy a Boeing még a 737 MAX 7 változat december végéig történő tanúsításához szükséges kulcsfontosságú munkafolyamatokat sem zárta le. A hatóság a gyártónak küldött levelében kifejezte, hogy aggályai vannak a repülőgépgyártó beadványaival kapcsolatban, és egyeztetést kezdeményezett a még fennmaradó dokumentációk benyújtásának reális időzítéséről. Erről a témáról itt írtunk részletesen.