Felkészül a brit légügyi hatóság arra, ha a Thomas Cook-nak nem sikerülne megállapodnia a befektetőkkel a cég megmentéséről és több ezer embert kellene hazaszállítania – írta a Bloomberg a Times of London lap értesüléseire hivatkozva.
A gazdasági hírügynökség a lap meg nem nevezett forrásból származó információra hivatkozva azt írta, a CAA készenléti terv kidolgozását kezdte meg, hogy a külföldön rekedt britek hazaszállítása minél gördülékenyebb legyen. Legutóbb a Monarch csődjekor kellett a hatóságnak hasonló feladatot ellátnia.
Az értesülések újra felszínre hozták az aggodalmakat a Thomas Cook jövőjével kapcsolatban, mivel többen kétségesnek tartják a cég részvényesei közti megállapodást. A tulajdonosok szerdán találkoznak, amelyen a tőkeemelés lesz a téma, de a Financial Times szerint az utazásszervező a bírósághoz fordulhat, hogy időt nyerjen a pontos tervek elkészítésére.
A hírekre reagálva történelmi mélypontra zuhant a társaság részvényeinek árfolyama, csak ebben az évben 84 százalékkal csökkent a részvények értéke. Múlt héten kockázati tőkealap-kezelők fenntartásokkal fogadták a megmentési tervet, mert nem bíznak abban, hogy a feltőkésítés és tulajdonosi kör megváltoztatása után megkapják a pénzüket.
Mint arról korábban beszámoltunk, a társaság februárban tudatta, hogy eladja légitársaságait, mert a szállodáira és az utazásszervezésre kíván koncentrálni.
A társaság fontos megállapodást ért el a fő kereskedelmi kérdésekben a kínai Fosun Tourism Grouppal, mint a legnagyobb tulajdonossal, a hitelező bankokkal és a részvényesekkel. A megállapodás lényege, hogy a Fosun 450 millió fontos tőkeinjekciót hajt végre, cserébe legalább 75 százalékos tulajdonrészt szerez az utazásszervezői üzletágban és 25 százalékot a légitársaságokban.
A bankok és részvényesek adják össze a másik 450 millió fontot, akik az eddigi hiteleket legalább 25 százaléknyi részesedésre konvertálják az utazásszervezői és 75 százalék tulajdonrészre a légitársasági cégeknél.
A feltőkésítés mellett jelentős mértékű reorganizáció is vár a cégre, bár ennek részletei egyelőre nem ismertek, a tulajdonosi szerkezet pedig jelentősen megváltozik, a részvényeket felhígítják, a jelenlegi tulajdonosoknak kisebb lesz a részesedése a társaságban.