Az Airbus és az ATR repülőgépgyártók, több európai légitársaság és repülőtér – köztük a Budapest Airport – is aláírta toulouse-i nyilatkozatot, amely új fejezetet nyit Európa számára a légiközlekedés nettó zéró szén-dioxid-kibocsátásának 2050-es eléréséhez.
A Liszt Ferenc reptér üzemeltetője közleményében kiemelte: a toulouse-i nyilatkozat az első alkalom, hogy az európai kormányok, az Európai Bizottság, iparági szereplők, szakszervezetek és más kulcsfontosságú érdekeltek összehangolják álláspontjukat a légiközlekedés szén-dioxid-mentesítése kapcsán.
A repülőterek régóta élen járnak a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítésében, Európában már csaknem 200, világszerte pedig mintegy 400 légikikötő kapott tanúsítványt a repülőtéri karbonakkreditációs programban. Ezzel lépéseket tettek annak érdekében, hogy a repülőterek 2050-re elérjék a működésükből származó szén-dioxid-kibocsátás nullára csökkentését – hangsúlyozta a cég.
A Budapest Airport tavaly negyedszerre kapta meg az ACI karbonsemleges minősítését, így ezzel továbbra is egyike a világ 58 repülőtér-üzemeltetőjének, amely felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik, az ACI által megállapított 3+ szint szigorú követelményeit teljesítve – írják a közleményben.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a közleményben kiemelte: a Budapest Airport 2021-ben is hatalmas lépéseket tett a karbonsemleges működésért, valamint fenntarthatósági céljai eléréséért. A vállalat a tavalyi évben tovább mérsékelte a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását, amely így már a tíz évvel ezelőtti szint felére csökkent, míg az egy utasra jutó kibocsátás a 2011-es szintnek mindössze az egyharmada.
A Budapest Airport 2021-ben elsődleges célként fogalmazta meg, hogy korábbi vállalásánál 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re eléri a nettó zéró kibocsátást.
A Budapest Airport eltökélt szándéka, hogy a következő néhány évben megvalósuló erőfeszítéseinek köszönhetően elérje a 4+ szintet. A 2020-ban megalkotott legmagasabb, 4 és 4+ szint követelményeit jelenleg mindössze 14 repülőtér teljesíti a világon – tájékoztatott az üzemeltető.