Az olasz ülésgyártó, a Geven ultrakönnyű Super Eco üléseivel rendezik majd be a Wizz Air húsz extra nagy hatótávú Airbus A321XLR repülőgépének fedélzetét.
A Wizz Air a Geven Super Eco típusú üléseit rendelte meg a diszkont légitársaság flottájába a tervek szerint 2023-tól érkező húsz, közbenső leszállás nélkül akár 8700 kilométer hosszú utak megtételére képes, extra nagy hatótávú A321XLR repülőgépéhez.
Az olasz gyártó a Super Eco típusú üléseket a sűrű székezéssel repülő diszkont légitársaságok igényeinek megfelelően tervezte, közlésük szerint az ergonomikus, de vékony támlájú és -karfájú ülések tömege egyenként mindössze 7,9 kilogramm.
Korábban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a nagy hatótávú XLR-gépeiken is ugyanazt a sűrű székezést alkalmazzák majd, mint az átlagosan 28 hüvelyk (71,12 cm) sortávolsággal 239 utas szállítására berendezett sztenderd A321neókon.
A mostani megrendeléssel együtt a diszkont légitársaság 232 repülőgépén találkozhatnak majd az utasok az olasz ülésgyártó termékeivel.
Mint korábban megírtuk, a Wizz Air 2018-ban a Geven Essenza üléseit választotta 110 darab Airbus A321neo repülőgépe berendezéséhez, 2020 augusztusában pedig a német Recaro pehelykönnyűnek mondott, SL3710 típusú, turista osztályú székéből rendelt 146 darab Airbus A320neo családba tartozó repülőgépéhez. A 2021. november 14-én kezdődött Dubai Airshow első napján a Wizz Air további 102 darab repülőgépet rendelt meg az Airbustól, ebből 75 sztenderd A321neo, 27 pedig megnövelt hatótávú A321XLR.