A diszkont légitársaság a magyar, az olasz és az osztrák hatóságoktól is megkapta a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra, az ázsiai ország jóváhagyását követően indulhatnak el a járatok a 2025 első negyedévében érkező A321XLR-ekkel.

A Wizz Air a tervek szerint 2025 februárjában veheti át az első Airbus A321XLR repülőgépét, a megnövelt hatótávolságú, akár több mint nyolcórás utakra képes típusból a vállalat májusban közzétett éves üzleti jelentése szerint az évtized végéig 47 példány érkezik a flottába. A típus tanúsítása már a végső fázisában tart.

Mint megírtuk, a Wizz Air még tavaly novemberben megkapta a kijelölést az olasz hatóságtól indiai járatok indítására, egy meg nem nevezett légitársaság pedig idén áprilisban Budapest–Mumbai útvonalra, utasszállító járat üzemeltetésére nyújtott be kérelmet a Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó Közlekedési Hatósághoz.

A Wizz Air Olaszországtól, Magyarországtól és Ausztriától már megszerezte a kijelölést az indiai járatok megnyitásáhoznyilatkozta Váradi József, a Delhiben megtartott a CAPA India Aviation Summit konferencián az Indian Expressnek.

A Wizz Air vezérigazgatója hozzátette: tárgyalnak az indiai kormánnyal és szabályozó hatósággal, hogy a bilaterális légiközlekedési megállapodások szerinti kijelölést jóváhagyják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Air kezdetben hat-hét európai várost kíván összekötni India néhány nagyobb repülőterével.

Fotó: AIRportal.hu

Jelenleg szinte az összes India és Európa közötti közvetlen járatot hagyományos légitársaságok üzemeltetik, az Európa különböző részein élő indiaiak szerint nagyon drágák a repülőjegyek – ismertette Váradi. Hozzátette: alacsonyabb viteldíjakkal a turisták és a diaszpóra részéről mutatkozó keresletet lehet élénkíteni, mindkét szegmensből jelentős igény mutatkozik az India és Európa közötti megfizethető utazásokra.

Váradi szerint a Wizz átlagos egyirányú jegyárai 200 euró körül mozognának az India és Európa közötti járatokra, de a legolcsóbb jegyek akár 100 euró alatt is elérhetők lennének.

A Wizz Air Abu-Dzabi és India között is tárgyal a járatok indításáról, amelyhez az Emírség részéről rendelkezik is kijelöléssel, ott is az indiai fél jóváhagyására várnak (ezen a viszonylaton a meglévő A321neók hatótávolsága is elegendő – a szerk.).

Amint korábban megírtuk, a Wizz Airhez hasonlóan az Indi Go indiai fapados is a jövő évben kezdi meg az A321XLR-ek forgalomba állítását, és közvetlen járatok indítását tervezi Európába.

A Wizz Air 2023 áprilisában az Európai Unió és India vezetői közötti csúcstalálkozón a repülési jogok liberalizálását szolgáló összehangolt szabályozás létrehozását és a nyitott égboltról szóló megállapodások megkötését szorgalmazta.