A Swiss után a Lufthansa-csoport másik leányvállalatához, a regionális jártokat teljesítő Lufthansa Citylinehoz is kerülhetnek Bombardier CSeries-ek Carsten Spohr vezérigazgató szerint.
A Lufthansa-csoport vezérigazgatója erről az Aerotelegraph-nak nyilatkozott. Interjújában Spohr azt mondta, nem új gépeket szeretnének rendelni, hanem a már meglévő szerződésben foglalt 30 darabos opció lehívásával szereznék be a regionális gépeket. Hozzátette: döntés még nem született sem az opció lehívásáról, sem pedig a Cityline-os bemutatkozásról.
Hozzátette: örülnek annak, hogy a CSeries-program az Airbushoz került, mert így stabilabbá vált a helyzet. Hozzátette ugyanakkor, hogy a mindkét típust érintő Pratt hajtóműprobléma miatt voltak kénytelenek 6 jelenlegi hajtómű opciós verziót rendelni az A320-asból.
A Lufthansa Cityline üzemelteti egyebek közt a debreceni, illetve kapacitástól függően néhány budapesti járatot is, jelenleg szintén Bombardier gépeket használnak, de még a régebbi, CRJ-900-as típusokkal repülnek.
Carsten Spohr az interjúban beszélt a légitársaság jövőbeni géprendeléseiről is. Mint mondta, hosszútávú flottájuk 200 darabos, ezért a most meglévő 59 darabos A350 és 777X rendelés bizonyosan nem lesz elég, a közeljövőben újabb nagy vasakat kell majd rendelniük. A pletykákat cáfolva Spohr leszögezte: ezek közül egy példány sem kerül az Eurowingshez, a fapados leányvállalat hálózatát tökéletesen lehet üzemeltetni az idősebb A330-A340 párossal.
Hogy melyik típusra esik majd a választás, az egyelőre kérdéses, azt azonban Spohr leszögezte, hogy Airbus A380-asból nem fognak többet rendelni, az azonban elképzelhető, hogy még több A380-ast helyeznek majd át Münchenbe, ha az üzemeltetési tapasztalatok kedvezőek.
A Boeing 757-utódjáról azért nem mondott semmit, mert szerinte még rendkívül korai a típusról beszélni, bár a szakembereik vizsgálják az ügyet. De legkorábban az évtized végén lehet erről döntés, onnantól pedig még legalább 10 év, mire az első példány megérkezik – fejtette ki.