Hajtóműproblémák következtében felmerült karbantartási igények miatt járatokat töröl tavaszi menetrendjéből a Lufthansa.
A légitársaság a német dpa hírügynökség érdeklődésére az MTI közlése szerint közölte, hogy heti 100 járattal kevesebbet üzemeltet a korábban tervezetthez képest.
A járatritkítás egyebek között a Frankfurt-Kolozsvár és Frankfurt-Temesvár járatokat érinti március 1-től. Március 31-től pedig megszűnnek a Frankfurt-Friedrichshafen és München-Lipcse belföldi német járatok, valamint az ausztriai Innsbruckba és Linzbe sem közlekedik a német légitársaság.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatójának korábbi nyilatkozata szerint a Lufthansa csoport 64 repülőgépét érinti a Pratt & Whitney hajtóműveinek problémája.
A gyártó világszerte visszahívta a hajtóműveit, mert szennyezett fémport használt a turbinatárcsák és más alkatrészek gyártása során. Ezeket a gépeket a Lufthansa saját karbantartó érdekeltsége a Lufthansa Technik fogja átvizsgálni.
Amint korábban megírtuk, az RTX (korábban: Raytheon) tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a magas nyomású fokozat turbinatárcsáihoz felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek. Emiatt azokon repedések keletkezhetnek, így az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat, illetve cserélni kell a hibás alkatrészt.
Ehhez a hajtóműveket le kell szerelni és vissza kell küldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol teljesen szét kell szedni őket, az átvizsgálás és javítás több hónapot vesz igénybe. A gyártó előrejelzése szerint az átvizsgálások egészen 2026-ig elhúzódnak majd, és hat-hétszáz hajtóművet érintenek.