Ha már nem sikerült elkaszálnia a Lufthansa állami támogatását, a Ryanair másik fronton igyekszik megnehezíteni versenytársa életét: bejelentkezett a német légitársaság frankfurti és müncheni résidejeire.

A német Focus című lapnak Dara Brady, a légitársaság marketing vezetője árulta el, hogy a Ryanair pályázni fog versenytársa résidejeire.

Ha minden az írek terve szerint alakul, akkor négy-négy géppel többet telepítenek majd a két bázisra, de a lehetséges új útvonalakról még szerinte korai lenne beszélni.

Fotó: Frankfurt Airport

A Ryanair mellett a magyar kötődésű Wizz Air is beszáll a versenybe, bár Váradi József vezérigazgató korábbi közlése szerint csak a frankfurti résidők érdeklik és csak akkor, ha a reptérüzemeltető jelentősen csökkenti a kiszolgálási díjakat. Pár hónapja ugyanis pont emiatt távozott a magyar ultrafapados cég a frankfurti légikikötőből.

Az egyelőre még nem világos, hogy a Lufthansa résidejeire milyen feltételek mellett zajlik majd a licitálás, mert a szabályokat az Európia Bizottság még nem hozta nyilvánosságra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról korábban többször beszámoltunk, a német légitársaságnak az unió döntése értelmében több frankfurti és müncheni résidejét is vissza kell adnia a 9 milliárd eurós állami támogatásért cserébe.

Ryanair 450th Delivery; 737-800; 737; Seattle Delivery Center; 2017-03-20; K66636-06

Kezdetben 20 repülőgép 80 fel- és leszállási jogosultságáról volt szó, de az unió tervét a légitársaság erősen ellenezte, végül összesen 24 reptéri résidő-párról kell lemondania.

A Lufthansa másfél évre adja át versenytársainak a résidőket úgy, hogy első körben olyan európai légicégek jelentkezhetnek, akik nem szereplők még e két reptéren, és nem vettek igénybe állami támogatást.