A tervezettnél is több járatot zár be a Norwegian Air Shuttle idén, miután a vártnál rosszabb pénzügyi eredményekről adott számot a norvég légitársaság. Bár a tavalyi 3 milliárd koronás negyedik negyedévi veszteséget sikerült 1,8 milliárdra csökkenteni, de ez elmarad az 1,2 milliárdos várt adózott veszteségtől.
A cég 10 százalékos kapacitáscsökkentéssel tervezett idénre, de a tavalyi teljes éves rosszabb gazdasági adatok miatt most már 15 százalékot vágnak vissza a kínált helyekből.
A Norwegian ezen terveit arra alapozta, hogy
18 darab Boeing 737 MAX-a csak szeptemberben lesz újra használható.
A gép visszatérésének dátumát egyébként a Southwest Airlines épp ma tolta ki augusztusra.
Arról a társaság a Reuters jelentése szerint nem számolt be, hogy mely útvonalakon terveznek további csökkentést. Mint ismert, a Norwegian tavaly már beszüntette az USA-ba közlekedő, transzatlanti járatait Koppenhágából és Stockholmból, és Thaiföldre sem repül a dán és svéd fővárosból.
Szintén nem adott tájékoztatást a Norwegian arról, hogy a MAX-ok kiesése mennyi pénzébe került, azt azonban elárulták, hogy a 787 Dreamlinerek Rolls-Royce hajtóműveivel kapcsolatos hibaelhárítás költsége várhatóan 750 millió svéd korona lesz.
A teljes éves adózott veszteség 1,4 milliárdról 1,6 milliárdra romlott, ugyanakkor az üzletmenet teljesítményét jobban tükörző üzemi eredmény a tavalyi 2 milliárdról 7 milliárd koronára javult.