Megtalálták a katasztrófát szenvedett indiai Boeing 787-8-as adatrögzítőit, a járat pilótája értesülések szerint a hajtóművek teljesítményének csökkenését jelentette.

Az Air India megerősítette, hogy az Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatának fedélzetén tartózkodó 230 utas és 12 fős személyzet közül csak egyetlen utas, a 11A ülésen helyet foglaló, indiai származású és brit állampolgársaságú férfi élte túl a katasztrófát.

Amint korábban megírtuk, a légitársaság közlése szerint az utasok között 169 indiai, 53 brit, hét portugál és egy kanadai állampolgár volt.

Arról továbbra sincs pontos információ, hogy a becsapódás helyszínén tartózkodók közül még mennyien veszítették életüket és sérültek meg, de a közlések szerint a gépen utazókkal együtt legalább 265, egyes értesülések szerint pedig 290 ember vesztette életét a katasztrófában.

Frissítés: Később közölték, hogy a katasztrófa helyszínén tartózkodók közül 39 ember veszítette életét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Hindustan Times értesülése szerint a két fedélzeti rögzítő közül az egyiket megtalálták, de egyelőre annak állapotáról nincs információ, ahogy arról sem, hogy a repülési és műszaki adatokat rögzítő FDR, vagy a pilótafülkében elhangzottakat rögzítő CVR készüléket találták-e meg.

Frissítés: Az ország közlekedési minisztere közölte, hogy a repülési adatrögzítőt (FDR) találták meg, szombaton pedig megerősítették, hogy a pilótafülke hangrögzítője (CVR) is előkerült, a készülékek állapotáról egyelőre nincs információ.

A brit Daili Mail grafikája a járat repülési útvonaláról és a katasztrófa helyszínéről.

Az indiai hatóságok megkezdték az esemény kivizsgálását, amelybe a repülőgépet gyártó Boeing mellett a légiközlekedési baleseteket vizsgáló amerikai, valamint brit hivatal, az NTSB és AAIB is bekapcsolódik.

Az indiai polgári légiközlekedési hatóság már megerősítette, hogy a személyzet vészhelyzetet jelentett, mielőtt megszakadt velük a kommunikáció.

A járat pilótája indiai sajtóértesülések szerint azt közölte a légiforgalmi irányítással, hogy a hajtóművek tolóereje megszűnt, lecsökkent a teljesítményük, emiatt nem tudnak emelkedni, ám ezt egyelőre hivatalosan nem erősítették meg.

A járat kapitánya 8200, első tisztje 1100 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett.

Az Air India az Ahmadábád és London-Gatwick közötti járatok számát június 17-től AI 159/160-ra változtatta meg a foglalási rendszerek adatai szerint.

Az Air India vezérigazgatója, Campbell Wilson a katasztrófa időpontjában a légitársaság egyik járatának a fedélzetén éppen úton volt a párizsi légiszalonra, az érintett járat még India légterében visszafordult Új-Delhibe. Kapcsolódó hír, hogy a Boeing vezérigazgatója, Kelly Ortberg is lemondta részvételét a jövő heti rendezvényen.

A légitársaság az indiai légügyi hatóság iránymutatásának megfelelően átvizsgálja az összes Boeing 787 Dreamliner repülőgépét, ugyanakkor a típust nem parancsolták földre. Hasonló intézkedést hozott a japán hatóság is.

Amint megírtuk, június 12-én, csütörtökön az Air India Ahmadábádból London-Gatwickre tartó, AI 171-es számú járatát teljesítő Boeing 787-8 Dreamliner közvetlenül a felszállás után egy lakónegyedre zuhant. A 2013-ban gyártott, VT-ANB lajstromjelű, GE hajtóművekkel felszerelt Boeing 787-8-as a repülőtér 23-as jelű futópályáról hajtotta végre a felszállást, a teljes pályahosszt kihasználva.

A helyszíni felvételek szerint ezt követően kiengedett futóművekkel alacsonyan repült, és nem tudott megfelelően emelkedni, majd egyre növekvő állásszöggel veszített a magasságából, majd a lakott területen a földnek ütközött és felrobbant.

Ez volt a típus első halálos katasztrófája a 2011-ben történt forgalomba állítás óta.