Az eladások és átadások terén is jobban teljesített az év első hónapjában a Boeing az európai versenytársához képest, az Airbus az idei első hónapot is nettó mínuszos megrendeléssel zárta. A kulcsszereplő mindkét cég esetében a Qatar Airways volt.

Mint arról korábban beszámoltunk, az elmúlt évet az Airbus a világ legnagyobb repülőgép-gyártójaként zárta, és most új év, új remények alapon a Boeing igyekszik behozni lemaradását. Mindjárt jobban is kezdték 2022-t, ehhez pedig az kellett, hogy az Airbus összerúgja a port a Qatar Airwaysszel.

Forrás: Airbus

Az Airbus ugyanis a katari cég 50 A321neóra, aztán még két A350-1000-esre szóló megrendelését is törölte, így mínusz 52 gépről indult a számlálója.

Toulouse-ban az Azorra 22 darabos A220-megrendelését véglegesítették januárban, és bekerült még 12 darab A320neo családba tartozó gép is ismeretlen vevőktől.

A lemondásokkal számolt értékesítési adat tehát a hónap végén mínusz 16 darabon állt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Qatar Airways a megrendelések törlése után gyorsan megállapodott a Boeinggel, az amerikai gyártótól könyv szerint 14 darab 777X-et rendelt és indító légitársasága lesz a cargo változatnak, emellett még két 777F is érkezik a dohai cég flottájába. A bejelentett 737-10-es verziók vétele még nem véglegesedett.

A Boeing emellett az American Airlinesszal és meg nem nevezett vevőkkel is megállapodott nagyobb mennyiségű 737 MAX eladásáról, így a januárt a lemondásokkal együtt számolva 75 eladott géppel zárta a cég.

Átadások terén az Airbus egész évben versenyelőnyben volt egyrészt a Boeing 787-esek átadásának leállítása, másrészt a nem sokkal korábban újrainduló 737 MAX-átadások miatt.

Januárban ugyanakkor még úgy is több repülőgépet adott át a Boeing, hogy 787-est továbbra sem tudnak leszállítani.

Az amerikai gyártó 32 gépet adott át üzemeltetésre, egy 777F-et és négy katonai felhasználású 767-est és 737-est leszámítva mindegyik új generációs keskenytörzsű volt.

Ezzel szemben az Airbus kettővel kevesebb, 30 gépet tudott átadni, bár ezek között négy A350-es is volt, a többit az A320-as család és az A220-asok adták ki.