Csúnyán elverte a Boeing az Airbust az eladási-átadási „verseny” augusztusi fordulójában, éves szinten csak azért nem jelentjük ki, hogy behozhatatlan az everettiek előnye, mert tavaly az utolsó pillanatban fordított Toulouse.
A gyártók honlapjára felkerült statisztika szerint az Airbus augusztusban 5 darab gépet adott el, legalább is ennyit vezettek be a könyvekbe. A Lufthansa 3 darab A320ceója, illetve az Air New Zealand 2 darab A321neója szerepel az eladási sorokon.
Ezzel az év eddigi részében az Airbus bruttó, tehát lemondások nélkül 274 gépet adott el, míg tavaly ugyanilyenkor tízzel kevesebb, 264 gép eladásáról állapodott meg. Az idén eladott gépek közül 184 az A320-as családba tartozik, eladtak még 14 darab A330-ast, 58 darab A350-est és 20 darab A380-ast.
A Boeing sokkal sikeresebb hónapot zárt, 99 gépre kötött szerződést, ezzel gyakorlatilag minimálisra csökkentette az Airbus súlyát ebben a hónapban. Legnagyobb megrendelőjük kilétét egyelőre jótékony homály fedi, 40 darab MAX-ot rendelt, az Air Lease Corporation összesen 30, az Aviation Capital 20 MAX-ot kért.
A Boeing a január-augusztusi időszakban 658 gépet adott el, bő kétszázzal többet, mint tavaly ugyanilyenkor: egy évvel korábban 476 eladott gépnél tartottak augusztus 31-ével.
Átadások terén már kisebb a különbség, de ebben az a Boeing viszi a prímet. Az Airbus gyáraiból augusztusban 52 gép gurult ki, hattal több, mint egy évvel korábban. A január-augusztusi időszakban az Airbus 434 gépet adott át üzemeltetésre, ez 35-tel több, mint tavaly ugyanilyenkor.
A Boeing augusztusban 64 repülőgépet szerelt készre és adott át a megrendelőknek, ez 5-tel több, mint tavaly. Az idei évben eddig összesen 481 repülőgéppel készültek el, a különbség itt is 5 darab a tavalyi teljesítményhez képest.