Körvonalazódik az egyezség a Lufthansa és a német szövetségi állam között a légitársaság megmentéséről. Az Alitalia csak a magyar határok feloldására vár, heti három járattal újra repülne Róma és Budapest között. A korábbinál jóval visszafogottabb menetrenddel az Easyjet is újraindítja bizonyos járatait. Beintettek a Ryanairnek a nagyobb országokban a szakszervezetek, mert nem akarnak egyszerre fizetéscsökkentést és kirúgásokat is.
A Lufthansa és a Merkel-kormány közti előrehaladott tárgyalásokon a DPA német hírügynökség jelentése szerint
a német légitársasági csoport 9 milliárd eurós állami támogatásáról és ennek fejében 20 százalékos részesedésről egyeztetnek.
Az Aero.de szerint a cég ismertette a részleteket kedd éjjel, miután a kormány közölte, hogy a tárcák között már megszületett az egyezség. A 20 százalékon felül további 5 százalék plusz egy szavat értékű tulajdonszerzés is a tárgyalások részét képezi, konvertálható kötvény formájában. A részletekről várhatóan a hamarosan megállapodnak.
Bár hivatalosan még nem hirdették meg, az AIRportal.hu úgy tudja, az Alitalia június elejétől heti 3 járatot indít Budapestre Rómából, ha a magyar kormány megnyitja a határokat.
Az olasz légitársaság a heti járatszámot a kezdeti háromról júliusban és augusztusban négyre emeli a tervek szerint, majd szeptembertől visszaállhat a régi menetrend, és minden nap lesz járat Fiumicinóra.
Emellett a cég több európai nagyvárosba, Londonba, Münchenbe, Párizsba is repülne majd, és egyre több összeköttetést lesz az országon belül is főleg Szicíliába. Tengerentúli járatai közül a New York-i indul el egyelőre.
Az Easyjet tájékoztatása szerint június 15-én újraindítja bizonyos járatait, főként belföldi járatokat fog teljesíteni Gatwickről, Bristolból, Birminghamből, Liverpoolból, Newcastle-ből, Edinburgh-ből, Glasgow-ból, Belfastból, Inverness-ből és a Man-szigetről.
Az Egyesült Királyságon kívül Franciaországban indulnak még járatok, Nizzából, CDG-ről, Toulouseból, Bordeuax-ból, Nantes-ból, Lyonból és Lille-ből is lesz járat.
A belföldiek mellett pár nemzetközi összeköttetést is újraindít az Easyjet, például Genfből Lisszabonba, Portóba, Barcelonába és Nizzába közlekednek majd gépek.
Több nagy országban is beintettek a szakszervezetek a Ryanairnek, mert nem hajlandók elfogadni a fizetéscsökkentéssel egyidejű kirúgásokat, mondván, hogy Michael O’Leary nagy lehetőségekről, rövid ideig tartó válságról beszél.
A Reuters jelentése szerint a légitársaság a szakszervezeteknek írt levélben úgy fogalmazott, a hosszútávú túlélésért küzd a cég. Az ír, brit, spanyol, olasz és belga érdekképviseletek viszont úgy látják, hogy a Ryanair teljesen mást mond nekik, mint a befektetőknek.
A légitársaság hétfői közlésében „jelentős lehetőséget” látott a krízisben, és azt jósolta, hogy erősebben jönnek majd ki belőle, O’Leary pedig reményét fejezte ki, hogy 2021-re már elérik a 2019-es utasforgalmat.
„Ezek a kijelentések nem olyan légitársaságtól származnak, amelyik a túlését harcol” – közölte a belga szakszervezet. Több érdekképviselet is úgy foglalt állást, hogy csak akkor fogadják el a fizetéscsökkentést, ha nem lesznek kirúgások. A Ryanair szerint vak optimizmusra vall a szakszervezetek nyilatkozata.
Az Austrian Airlines csütörtökön hasonló lépésre szánta el magát, lapunkhoz eljuttatott közleményük szerint a műszaki és kereskedelmi dolgozókkal, a pilótákkal és légiutas-kísérőkkel is abban állapodtak meg, hogy
2-15 százalékkal csökkentik a fizetéseket és egyéb juttatásokat, de cserébe nem lesznek nagy arányú elbocsátások ezeken a területeken, mert így is sikerül 300 millió eurót megspórolni 2024-ig.