Állítólag már tárgyal arról az ötletéről egy start-up, hogy a brit reptereken indulás előtt lemérjék az utasok tömegét. Állításuk szerint nem az elhízottak kiszűrése a cél, hanem az üzemanyag-takarékosság, ezzel pedig a költségcsökkentés és a környezetvédelem.

Pontosabb terhelésszámítást, így jobban kalkulálható üzemanyag-mennyiséget, ezzel pedig költségcsökkentést és a környezet védelmét hozná egy start-up vállalat, a Fuel Matrix ötlete, amellyel állítólag már neves légitársaságoknál és brit reptereknél is házal.

Az utasokat a check-in vagy a biztonsági ellenőrzés során lemérnék, hogy az adott járat terheléséről pontos képet kapjanak, így nem kellene a szükségesnél több üzemanyagot vételezni.

Illusztráció – Az ötlet szerint a check-in során és a biztonsági ellenőrzéskor lemérhetők lennének az utasok. (Fotó: Ostrava Airport)

Mint a Lonely Planet híradása felidézi, az utasokra légitársaságonként eltérő, átlagos tömeg értékeket használnak jelenleg amikor egy járat súlypont számítását végzik: például kézipoggyásszal együtt a férfi utasokat 84 kilósnak, a nőket 66 kilósnak, egy gyermekeket 30 kilósnak számolják.

Azonban ez gyakran túlzó összmennyiséghez vezet, így pedig a szükségesnél több kerozint töltenek a repülőgépek üzemanyag-tartályaiba. Emiatt nagyobb tömeggel indul el a járat, a nagyobb üzemelési költség (többlet fogyasztás stb.) mellett összességében nagyobb környezeti terhelést is hozva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég becslése szerint bár csak fél-egy százalékokat lehetne spórolni a pontosabb számítással, de hosszabb távon ez nyilván jelentős előnnyé adódna össze.

Az ilyen ötlet egyébként nem új, az AIRportal.hu is megírta, hogy a Finnair önkéntes alapú méredzkedést vezetett be 2017 őszén, ugyancsak a pontosabb terhelésszámítás és kerozinmennyiség miatt.