Az Egyesült Államokban is egyre több járatot állítanak le a légitársaságok, a hónapot fele annyi kapacitással kezdték, mint egy évvel korábban, az Airbus áprilisra leállítja a mobile-i és két német gyárát. Az Easyjetnél folytatódik a zsarolósdi a vezetőségben, a Brussels Airlines és a Ryanair pedig kitolta a kényszerpihenő idejét.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleményében tudatta, hogy ettől a héttől április 29-ig nem üzemel az USA Alabama államában lévő mobile-i végösszeszerelő sor, ahol A220-asokat és A320-asokat gyártanak. Emellett a függőleges vezérsíkokat gyártó stadei üzem április 11-ig, a szárnyalkatrészeket készítő brémai Airbus-gyár április 27-ig nem fog kinyitni.
Az Eurocontrol friss adatai szerint vasárnap a tavalyihoz képest mindössze a járatok 10 százaléka közlekedett az európai légtérben.
Az Egyesült Államokban sem jobb a helyzet, amit tükröz az is, hogy Európa és az USA között 82 százalékkal kevesebb járat közlekedik tavalyhoz képest.
A Routes Online adatai szerint az USA-ban március végéig 22 százalékkal közeledett kevesebb járat, de erre a hétre újabb 32 százalékos csökkentést jelentettek be a társaságok. Az utasforgalom alapján a világ legnagyobb légikikötője, az atlantai Hartfield-Jackson-repülőtér eddig a járatok 40 százalékát vesztette el, és a napokban további 30 százalékos esés várható.
Európában a Brussels Airlines azt közölte a közösségi médiában, hogy meghosszabbította a kényszerpihenőt, gépei május 15-nél korábban nem emelkednek újra a magasba. A Ryanair a rendkívüli járatokat leszámítva április 16-ig tolta ki a szűk menetrend érvényét.
A British Airways az Airbus A380-as flotta felének letárolásáról döntött, hat gépet Franciaországba repülnek át a héten. Hétfőn négy, kedden két további gép érkezik majd Chateauroux-ba.
Az ír Independent és a Flightglobal portál is az Easyjet tulajdonosai közti vitát boncolgatta. Mint arról a múlt héten beszámoltunk, az alapító és 34 százalékban tulajdonos Stelios Haji-Ioannou megfenyegette az igazgatóságot, hogy egyenként fogja eltávolítani a menedzsment tagjait, ha nem mondják fel vagy tárgyalják újra az Airbusszal kötött 1,5 milliárd eurós szerződést.
Az alapító szerint az Easyjet augusztusra kifuthat a pénzből, de ő nem hajlandó friss tőkét betenni addig, amíg vissza nem mondják a 107 gépre szóló megrendelést.
Később a The Guardian arról számolt be, hogy a brit fapadosnak sikerült megállapodást kötnie a Bank of Engladdel 600 millió font értékű hitelkeretről, további 500 millió fontot pedig piaci forrásokból szerez a cég.
A Reuters arról adott hírt, hogy a svéd regionális Braathens kénytelen volt csődvédelembe vonulni, és megkezdték a cég átalakítását. A BRA kereskedelmi névvel működő cég mától május közepéig állította le a járatokat a koronavírus-járvány miatt.
Távol-Keleten az All Nippon Airways (ANA) került nehéz helyzetbe, ezért a társaság megkezdte a tárgyalásokat a japán kormánnyal 12 milliárd dollár értékű hitelkeret biztosításáról – írja a Nikkei Asian Review.
Amíg a légitársaságok szenvednek, addig a Rolls-Royce némi levegőhöz jut, legalábbis ami a Boeing 787 Dreamlinerek egy részén használt Trent 1000-es hajtóművek problémáit illeti. Mint arról többször beszámoltunk, a műszaki rendellenességek miatt számos hajtóművet idő előtt javítani vagy cserélni kell.
Most, hogy a nemzetközi légiközlekedés szinte leállt, a brit gyártó szakemberein csökkent egy kicsit a nyomás. A Flightglobal szerint a munka nem állt le, március végére tizenöt körülire csökkent a hajtóműhiba miatt földön veszteglő Dreamlinerek száma, és a második negyedévben (április-június) tíz alá csökkenhet a számuk.