A Boeing hírek szerint átalakítja a 737 MAX kábelezését, miután a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) nem fogadta el a gyártó érvelését arról, hogy az elektromos hálózat biztonságos.

A Reuters saját forrásaira hivatkozva azt írta, a repülőgép fő rendszereinek ellátását biztosító kábelkötegeket a Boeing úgy alakítja át, hogy azok fizikailag jobban elkülönüljenek egymástól.

A műszaki problémáról a Boeing saját maga tájékoztatta az FAA-t a közelmúltban. Vizsgálatok során két olyan kábelköteget találtak, amelyek túl közel vannak egymáshoz, és fennáll a lehetősége annak, hogy rövidzárlat keletkezik, amely a pilóták nem megfelelő reakciója esetén akár a gép lezuhanását is eredményezheti.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)

Ezután vita alakult ki a Boeing és az FAA között arról, hogy milyen módosításokat kell végrehajtani azért, hogy a MAX-ok ebből a szempontból is biztonságosak legyenek. A gyártó amellett érvelt, hogy elegendő plusz védelemmel (valamiféle burkolással) ellátni a kötegeket, ám az FAA ezzel nem értett egyet.

Bár a Boeing hivatalosan még nem közölte, hogy erre reagálva milyen lépéseket tesz, a Reuters két, egymástól független forrása azt mondta, a gyártó beadta a derekát, és minden már legyártott MAX-on jobban elkülönítik a kábeleket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing nem számít arra, hogy a plusz munka miatt elhúzódna a gép forgalomba visszaengedésének év közepére tervezett jóváhagyása.

Az átalakítás becslések szerint gépenként egy hetet vehet igénybe, és az egyes példányok forgalomba állása előtti ellenőrzéskor végzik majd el.

A hírügynökség megkeresésére az FAA nem kommentálta az értesülést, a Boeing megjegyezte, hogy az 1997 óta forgalomban lévő, és azóta 205 millió repült órát teljesítő 737 NG-k ugyanilyen kábelezési megoldásokat alkalmaztak.