Átvette első Embraer E190-E2 regionális repülőgépét a Helvetic Airways, ezzel jelentős növekedést előre vetítő korszak kezdődött el a cég életében. A vadonatúj repülőgép második útja mindjárt Budapestre vezetett november 1-jén délután.

A gépeit hosszú távra a Swiss-nek bérbe adó svájci légitársaságnak összesen 12 darabra van fix megrendelése a brazil gyártó új generációs regionális típusából, további tizenkettőre pedig opciós vételi joga. Új hajtóművének és áttervezett szárnyának köszönhetően az E2 típuscsalád tagjainak üzemanyag-fogyasztása 17,3%-kal alacsonyabb, mint eredeti E-Jet családé.

2020 első negyedévében a Helvetic Airways már négy E2-essel számol a flottájában, amellyel párhuzamosan visszaad a most használt, tíz előző generációs  E190-esből hármat a lízingbeadónak.

Az elkövetkező nyári szezonra pedig már túlsúlyba kerül az új generációs változat, a cég flottája ekkor a tervek szerint kilenc E2-est, és hét előző generációs gépet számlál majd.

A HB-AZA lajstromjelű gép második kereskedelmi útját Budapestre teljesítette (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

A kevés saját menetrend szerinti, valamint charter járatok üzemeltetésén túl a cég wet-lease alapú (személyzettel, biztosítással, karbantartással) együtt történő bérbe adással használja ki flottáját, fő ügyfelük a Swiss.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa-csoport légitársaságának ugyanis szüksége van az A220-100-asnál valamivel kisebb, 120 üléses kategória alatti repülőgépekre olyan útvonalakon, amelyeken kisebb, vagy állandóan ingadozó az igény. Ezek kiszolgálására nyújtanak tökéletes megoldást azt Embraerek, amelyekből eddig nyolcat, mostantól tíz darabot bérel Svájc nemzeti légitársasága. A Helvetic emellett a Lufthansa müncheni bázisán hiányzó kapacitások pótlásában is besegít, a német óriáscég két gépet bérel tőlük.

Mint azt korábban megírtuk, novemberben biztosan több alkalommal látogat majd Budapestre az E2-es típus, várhatóan legtöbbször a Swiss LX 2254 / 2255 járatszámot viselő, délutáni Zürich—Budapest—Zürich járatát teljesíti.

A német piacon pedig, ahol most csak wet-lease szegmensben van jelen, menetrend szerinti terjeszkedési lehetőségeket is lát a svájci cég, és a Franciaországban fennálló potenciális igényeket is vizsgálják.

Tobias Pogorevc vezérigazgató elmondta, tanulmányozták németországi repterek és a svájci Lugano közötti járatnyitás lehetőségét. A reptér rövid futópályája miatt nehéz üzemelési környezetnek számít, emiatt kevés légitársaság közlekedik oda.

A vezérigazgató szerint viszont az Embraer E-Jetekre — legyen az első vagy második generációs — vonatkozó súlykorlátozások miatt nem lenne gazdaságos a járat megnyitása és üzemeltetése, kisebb típusok bevezetése külön ilyen célokra nincs tervben.

Pogorevc ezen kívül az E2-esek számos előnye mellett elmondta, az üzemeltetési tapasztalatok megosztása végett szoros kapcsolatban állnak az egykori indító légitársasággal, a norvég Wideroe-val. Szerintük a kabinok berendezésének minősége sokat javult az első néhány átadott példányhoz képest, de még korántsem tökéletes, ezen a gyártónak van még mit javítani.