Bár üzemelő példánynál nem fordult elő a jelenség, az Airbus új generációs keskenytörzsűjének alapváltozatánál a normál üzemelési paramétereket meghaladó állásszöget eredményező helyzetet okozó szoftverhiba bukkanhat fel, az EASA ezért direktívát adott ki.
A szoftveres tesztek során felfedezett hiba az A320neo repülésirányító rendszerében hasonló, mint amit nemrég az A321neónál észleltek, de attól eltérő feltételek esetén bukkan fel – írta a Flightglobal.
Az európai hatóság, az EASA közlése szerint a több mint 670 forgalomban lévő példánynál még nem tapasztalták, de tesztek alapján az állásszög-védelmi rendszer csökkent hatékonysággal működhet, ami a repülőgép normál üzemelési paramétereit meghaladó állásszöget eredményezhet bizonyos feltételek együttes fennállása esetén.
Ez olyankor fordulhat elő, amikor egyes repülési konfigurációk és a pilóták bizonyos, szándékolt kormánymozdulatai együttesen vannak jelen. A jelenség túlzott munkaterhelést jelenthet a repülőszemélyzet részére. A probléma egyaránt érinti a Pratt & Whitney- és a CFM-hajtóműves változatokat is.
Ugyanúgy, mint az A321neónál, az A320neo esetében is laboratóriumi vizsgálatok és tesztek során fedezték fel a potenciális veszélyforrást, nem pedig forgalomban lévő gépeknél bukkant fel. Hasonlóan előbbihez, ezúttal is légialkalmassági direktívát bocsátott ki az EASA, augusztus 14-i hatállyal, harminc napos határidővel a gyakorlatba ültetésére.
E szerint a típus repülési kézikönyvét módosítani kell, és a súlypontszámítást is befolyásolja a jelenség, az Airbus ezért terhelési ajánlást is közzétett.