Végrehajtotta első olyan felszállását az Airbus A380-as, MSN001-es gyártási számú prototípusa, amelynek egyik Rolls-Royce Trent 900-as hajtóművét kizárólag fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyaggal (SAF) táplálták.
A repülés során felhasznált 27 tonna „zöld kerozint” a Total Energies állította elő, elsősorban használt sütőolajból és egyéb, elhasznált zsiradékokból.
A fenntartható repülőgép üzemanyagok minél nagyobb arányban történő használata kulcsfontosságú a 2050-re kitűzött nettó karbonmentesség elérése érdekében.
Az A380 mellett az Airbus az A320-család CFM LEAP-1A és az A350-es típus Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveit is teszteli berepülések során különböző fenntartható üzemanyagokkal.
Amint korábban megírtuk, az európai gyártó a hidrogén alapú meghajtás tesztjeihez is az A380-as prototípusát használja majd ZEROe Demonstratorként.