Az Aeroplex látja el februártól a Wizz Air mindkét magyarországi bázisán a low-cost légitársaság repülőgépeinek forgalmi karbantartását és a teljes flotta logisztikai támogatását.
Februártól az Aeroplex Közép-Európai Kft. végzi a Wizz Air repülőgépeinek forgalmi karbantartási feladatait a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren és a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren is.
A magyar állam tulajdonában lévő repülőgép-karbantartó vállalat a low-cost légitársaság tenderén nyerte el a megbízást.
A forgalmi karbantartási tevékenység mellett a Wizz Air teljes flottájának alkatrész-logisztikai támogatását is az Aeroplex végzi a továbbiakban.
A szerződés értelmében szintén a céghez került a budapesti Wizz Air-hangár üzemeltetése.
A létesítményben elsősorban a low-cost légitársaság gépeinek forgalmi karbantartása során felmerülő, fedett csarnokot igénylő munkafolyamatokat végzi a vállalat, de más projektjeihez is igénybe veheti. Ezzel már az új Aeroplex-hangár jövő évre tervezett átadása előtt bővül a rendelkezésrére álló kapacitás.
Az Aeroplex az Airbus A320-as típuson használt összes hajtómű-változat karbantartására rendelkezik engedélyekkel, beleértve az A320neo-család új generációs CFM és Pratt & Whitney gyártmányú erőforrásait is. Utóbbit használja a Wizz Air is az Airbus A320neo és A321neo repülőgépein.
A budapesti repülőtéren működő forgalmi karbantartó bázisán az Aeroplex több mint hetven magasan képzett szakembert foglalkoztat, és hatvannál is több légitársasággal áll szerződéses kapcsolatban.
A vállalat szolgálja ki a budapesti repülőtérre menetrend szerinti áruszállító járatokat teljesítő légitársaságok nagy részét is, egyebek mellett a Cargolux, a DHL, a FedEx és a UPS repülőgépeinek forgalmi karbantartását.
Amint korábban megírtuk, tavaly októberben tették le az Aeroplex Közép-Európai Kft. szélestörzsű repülőgépek teljes körű karbantartására is képes új hangárjának alapkövét. Az építkezés előzetes ütemtervnek megfelelően halad, a szerkezetépítési munka 2021 januárjában kezdődött, február elejére már helyére került az épület első főtartója is.
A csarnok egyszerre négy keskenytörzsű vagy egy szélestörzsű repülőgép kiszolgálására lesz alkalmas, így a karbantartó cég portfóliója ezzel a Boeing 777-es és 787-es típusokkal, valamint az Airbus A330-asokkal és A350-esekkel bővülhet.