A Korean Air és az Asiana Airlines egyesülésének versenyhatósági jóváhagyása érdekében utóbbinak meg kell válnia áruszállító üzletágától, az Air Incheon lehet a befutó ajánlattevő.
A két dél-koreai légitársaság 2020-ban bejelentett egyesülésének hosszú ideje húzódó versenyhatósági jóváhagyási folyamatában már csak az USA áldása szükséges. A légitársaság már eddig is számos vállalást tett például a japán és az uniós jóváhagyás érdekében, ezek egyike, hogy a légitársaság megválik az Asiana áruszállító üzletágától.
A legfrissebb hírek szerint a Korean Air több más dél-koreai pályázó közül a 2012 óta működő, négy Boeing 737-800-as cargo-gépből álló flottával Ázsián belüli áruszállító járatokat üzemeltető Air Incheont választotta.
A két cég várhatóan a jövő hónapban keretmegállapodást ír alá az ügyletről, amelynek része a flotta, a személyzet és a meglévő szerződések és repülési jogok átadása is, ezzel az Air Incheon Európába és Amerikába is kiterjesztheti útvonalhálózatát.
Az Asiana Cargo flottájában jelenleg 11 repülőgép teljesít szolgálatot, tíz Boeing 747-400F és egy 767-300ERF.
Amint korábban megírtuk, az EU jóváhagyása érdekében a Korean Airnek több európai repülési jogát is át kell adnia a dél-koreai diszkont T’Way számára.