A két legnagyobb repülőgépgyártó közül júliusban az Airbus képes volt eladni, ám a gépátadásoknál akadnak problémái. A Boeing rendelésről nem számolhatott be, ellenben újabb nagy lemondásokról igen.
A friss adatok szerint négy A320 családba tartozó gépre talált vevőt az Airbus júliusban, a Lufthansa Technik két A321neót, egy kilétét elfedő ügyfél pedig szintén két A320neót rendelt.
Ezzel az Airbus idei nettó, tehát lemondásokkal számolt rendelésállománya 302 példányon áll.
A Boeing újabb olyan hónapot zárt, amikor egyetlen gépet sem sikerült értékesíteni, legutóbb májusban szerződtek a UPS-szel egy darab áruszállító 747-es vételére.
Rendelések lemondásából viszont júliusban sem volt hiány az amerikai gyártónál: csak a 737 MAX-ból újabb 43 példány vételétől álltak el az ügyfelek. Közéjük tartozik az Icelandair is, amely hat gép vásárlásától állt el a Flightglobal szerint. Ezzel 846-ra nőtt a más típusra konvertált, vagy lemondott MAX-ok száma az idei évben.
A Boeing az év eddigi részében mindösszesen 59 repülőgépet adott el.
Az átadásokban a pandémia miatt egyik gyártó sem remekelt az előző évekhez képest. Az Airbus 45 repülőgépet juttatott az üzemeltetőkhöz júliusban, de ezek között egyetlen szélestörzsű sem volt, csak az A220-as és A320-as családba tartozó példányok. Az idén idáig összesen 245 repülőgépet adott át a gyártó.
A Boeing esetében pont fordított a helyzet: csak szélestőrzsű típus került az ügyfelekhez. Összesen négy gépet vettek át júliusban: egy-egy Dreamliner került az Air France-KLM-hez és a Turkish Airlines-hoz, egy 777-es a DHL-hez és egy 767-es a FedEx-hez. A Boeing ebben az évben eddig összesen 74 gépet adott át üzemeltetésre.