Az Embraer kereskedelmi divíziójának vezetője szerint a következő időszakban lejtmenetbe kapcsolhatnak a légitársaságok, mert a kedvező körülmények között a busás hasznot ugyan zsebre tették, de strukturális változtatásokat nem hajtottak végre.

Az Aviation Week cikke szerint John Slattery erről egy Dublinban tartott pénzügyi konferencián beszélt. Mint mondta, a kedvező időszak csúcsán már túl van az ipar, és sajnos a légitársaságok nem hajtották végre azt a strukturális változást, amely szükséges lenne ahhoz, hogy rosszabb környezetben is fenntarthatóan nyereségesek tudjanak lenni. Arról azonban nem beszélt, hogy konkrétan milyen lépéseket várna a légitársaságoktól.

A vezető már korábban sem értett egyet azzal, hogy a légitársaságoknak az igényekhez kell alakítania a repülőgépek méretét. Szerinte a légiipar az utóbbi években főként azért termelt rengeteg pénzt, mert alacsony volt a kerozin ára. Most azonban, hogy az üzemanyag ára emelkedésnek indult, megváltozhat a helyzet.

Súlyosbítja a helyzetet álláspontja szerint, hogy Európában és Ázsiában olyan erős árverseny lesz, amely már a profitot fogja kikezdeni. A verseny pedig azért lesz kiélezett, mert a légitársaságok a piacra fogják önteni azt a kapacitást, amelyet az új gépek biztosítanak számukra. Azok az új gépek, amelyeket a kedvező körülmények közepette berendeltek maguknak. De hasonló jövő jósol az amerikai légitársaságoknak is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a politikai bizonytalanságok is veszélyeztetik a légiipar stabilitását, ezek között említette a Brexitet, amelynek jelentős hatása lehet a brit piacra, és így a nemzetközire is. Sltattery emellett aggodalmát fejezte ki a protekcionizmus erősödése, az iráni nukleáris megállapodás felbontása, és a katalán válság miatt is.

Kicsit saját cége mellett érvelve pedig azt is leszögezte, szerinte csak a legalacsonyabb egységköltséget hajszolva nem lehet megfelelő flottát összeállítani, és ez a folyamat nem mutat egyértelműen a szélestörzsűek egyre szélesebb körű alkalmazása felé. Úgy vélte, hogy az Airbus CSeries programba való bevásárlása is példázza: hatalmas lehetőségek vannak a 70-130 székes gépek piacában is.