Az IAG-csoporthoz tartozó spanyol nemzeti légitársaság lesz az A321neo nagy hatótávú változatának első üzemeltetője a világon.

Az Iberia közleménye alapján az első példányt a nyár végén veszik át. A tengerentúli utak teljesítéséhez szükséges képességű repülőgépek a légitársaság hosszú távú járatokat teljesítő flottáját erősítik majd.

A típussal tervezett első úti célok között Washington D.C. és Boston szerepelnek.

Forrás: Airbus

Az Iberia 182 üléses, kétosztályos fedélzeti berendezéssel szereli fel A321XLR gépeit. Az üzleti osztályon 14 utas foglalhat majd helyet privát szférát nyújtó, 1-1 elrendezésű, vízszintesre dönthető üléseken, és 18 hüvelykes, 4K-felbontású képernyők állnak majd rendelkezésükre.

A turista osztályon 168 darab dönthető támlájú, bőrborítású fejtámasszal felszerelt Recaro CL3810 típusú ülés lesz, amelyet a hosszútávú repülőgépeken használt ülésekből fejlesztettek ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fedélzeten az összes széknél rendelkezésre áll majd a saját eszközök töltésére szolgáló USB A és C csatlakozó, valamint vezeték nélküli internet is, amelyet szöveges üzenetküldésre ingyenesen használhat majd minden utas.

Az A321XLR első üzemeltetője az International Airlines Grouphoz (IAG) tartozó Aer Lingus lett volna, ám az ír légitársaságnak nem sikerült megállapodásra jutnia a fizetésekről a pilótákkal, így az anyavállalat megváltoztatta döntését.

Amint korábban megírtuk, a 2019-es párizsi légiszalon második napján az extra hatótávú Airbus A321XLR-ből tizennégy példányra adott le kötelező érvényű megrendelést a holding. Ezekből nyolc példány a légitársasági csoport tulajdonában álló Iberia, hat pedig az Aer Lingus flottájába kerül majd.

Forrás: Airbus