Rendkívül bizonytalanná vált a pénzügyi gondokkal küzdő Wow Air jövője, miután az Icelandair másodszor is visszalépett a cég felvásárlásától, az izlandi fapados légitársaság most a kötvényesekkel és hitelezőkkel próbál egyezkedni.

Az Wow Air és az Icelandair Group – mint megírtuk – március 21-én kezdett ismét tárgyalni, miután az amerikai Indigo Partners befektetőcég kiszállt az izlandi low-cost légitársasággal folytatott tárgyalásokból.

Az Icelandair tulajdonrészt vásárolt volna az egy ideje pénzügyi gondokkal küzdő Wow Airben, de a cég vasárnapi közlése szerint minden egyeztetés anélkül ért véget a felek között, hogy megegyezésre jutottak volna. A tárgyalásokat eredetileg március 25-ig kívánták lezárni, azonban már előző este közölte az izlandi nemzeti légitársaság, hogy nem jött létre egyezség, de a tárgyalások sikeretlenségének okait nem részletezték.

Az izlandi fapados néhány órával később kiadott közleménye szerint a cégvezetés most a kötvényesekkel és hitelezőkkel próbál egyezségre jutni. A felek arról folytatnak előrehaladott tárgyalásokat, hogy a légitársaság adósságait átstrukturálják, a tartozásokat tulajdonrésszé konvertálják azzal a céllal, hogy a légitársaság finanszírozása a hosszú távú fenntarthatóság érdekében biztosított legyen. A hitelezőknek így nagyobb, vagy akár teljes ráhatása lenne a cég irányítására. A tárgyalásokról hétfőn tesz közzé részleteket a cég.

Forrás: Airbus

Tavalyi sikertelen kör az Icelandairrel, és még egy az Indigo Partners-szel

Hirdetés

Az Icelandair-csoport még tavaly novemberben jelentette be, hogy egyeztetnek a pénzügyi gondokkal küzdő fapados versenytársuk felvásárlásáról, de később a tárgyalások zátonyra futottak.

A Wow Air ezt követően kezdett megbeszéléseket a Wizz Air befektetőjeként is ismert, amerikai Indigo Partners céggel, de ezt nem sikerült befejezni a tervezett február végi határidőig, ezért a határidőt egy hónappal meghosszabbították. A hírek szerint a halasztás hátterében az Airbus A330-asok idő előtt visszamondott bérlése körüli vita húzódott meg, ugyanis a lízingcégek állítólag nagy összegű kötbért akartak bevasalni a fapadoson.

Amint arról korábban beszámoltunk, a korábban a transzatlanti járatok és az Izlandra közlekedő járatok piacán is agresszív terjeszkedést folytató, ultra low-cost Wow Air decemberben bejelentette, hogy megfelezi flottáját. A veszteségek miatt a fapados kivonta A330-asai mellett több A321-esét is, a húszból mindössze tizenegy repülőgépe maradt, és jelezte, hogy nem veszi majd át a lízingelni tervezett A330neókat sem.