Az amerikai gyártó 51 kereskedelmi repülőgépet adott át a múlt hónapban, de az első félévet tekintve ebben és az értékesítésben is jelentősen elmaradt európai riválisától, a 787-esek átadása pedig már egy éve áll.

A Boeing jelentése szerint júniusban sikerült elérni a 737 MAX-család esetében a havi 31 darabos gyártási rátát, az amerikai vállalat ezen a szinten próbálja stabilan tartani dolgozóit illetően a saját helyzetét, valamint a beszállítói lánc teljesítményét.

A 737 MAX repülési tilalma alatt “készletre gyártott” példányok és az egyéb típusok átadásával együtt a Boeing ügyfelei összesen 51 új repülőgépet állítottak forgalomba az év hatodik hónapjában, ez a legmagasabb havi átadási szám 2019 márciusa óta.

Az első félévben a Boeing összesen 216 példányt adott át a kereskedelmi típusaiból, amelyből 189 darab 737-es, három 747-es, 12-12 darab 767-es és 777-es.

Forrás: Boeing

Boeing 787 Dreamlinerből továbbra sem adtak át egyetlen darabot sem a típus gyártási és minőségi problémái miatt, így már több mint 12 hónapja, 2021 májusa óta egyetlen új példány sem került forgalomba az új generációs hajtóművekkel felszerelt, kompozit szélestörzsűből. A probléma várhatóan csak az idei második félévben oldódik meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összehasonlításul, mint megírtuk, az Airbus 297 darab repülőgépet adott át 2022 első félévében, azaz az európai gyártó mintegy 37 százalékkal jobb teljesítményt nyújtott az idei első hat hónapban.

Az amerikai gyártó 286 megrendelést és 100 lemondást regisztrált, azaz a törléseket és konverziókat is figyelembe véve a Boeing rendelésállománya csupán nettó 186 példánnyal gyarapodott 2022 első félévében.

Ezzel június végén a Boeing legyártandó gépeinek száma 4239 volt.

Európai riválisa ezen a téren is megelőzte, ugyanis az Airbus az első félévben 442 repülőgépre szerzett új megrendelést, ebből levonva a lemondások és törlések számát, nettóban a megrendelésállomány 259 példánnyal gyarapodott.

Az amerikai gyártó két, még berepülési fázisban lévő típusát is szerepelteti a jövő heti Farnborough Air Show-n, annak ellenére, hogy a 777-9X tanúsítása az évtized közepére csúszik, MAX 10 programjának akár a leállítására is kényszerülhet a Boeing a legfrissebb hírek szerint.

Forrás: Boeing